جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
عجب شیر پرس - استان آذربایجان شرقی جایگاه اصلی خود را نسبت به گذشته در صنعت قطعه سازی از دست داده و علیرغم پتانسیل موجود به خاطر عدم نظارت درست، در ریل حرکتی خود با مشکل مواجه بوده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرنگار عجب شیر پرس، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در گفتگو با خبرنگار عجب شیر پرس در پاسخ به ضروت تولید خودروی آذربایجان و مسائل پیرامون آن، گفت: به اعتقاد بنده تبریز با این وضعیت کیفیت در ساخت خودرو، هیچ وقت نمی تواند قطب صنعت خودرو قلمداد شود. ولی در زمینه قطعه سازی پتانسیل بسیار بالایی در منطقه خصوصا در مرکز استان وجود دارد که اوج آن از سال 1380 شروع شد.
حبیب ماهوتی با اشاره به اینکه رشد قطعه سازی استان در انبوه سازی رشد کرد، افزود: این بدین معنی است آنهایی که در کارخانه ها کار می کردند و در مسئله فنی مهارت کافی داشتند در واحدهای کوچک کارگاهی فعالیت کردند تا با رشد یافتن شان، اقدام به ورود در واحدهای بزرگ نمودند. لذا در آن دوره بود که می توانستیم ادعا نماییم 70 درصد قطعات تولیدی خودرو های ایرانی توسط متخصصین داخلی مونتاژ می شد ولی بعد ها طبق سیاست های وارده بر پیکره صنعت خودرو این مسئله تحت الشعاع قرار گرفت و جایگاه کیفی خود را از دست داد.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای مسیر هم کیفیت و هم کمیت در کار از رتبه بالایی برخوردار بود، اضافه کرد: طمع بیشتر تعدادی از افراد در این زمینه باعث افت کیفیت در این فرایند شد و در ادامه باعث گردید بیشتر قطعه سازان را به استان خراسان انتقال دادند و در آنجا آنها را جهت فعالیت مستقر کردند و این مسئله مانع فعالیت افرادی شد که صادقانه تصمیم راسخ بر وارد کردن صنعت با کیفیت خودرو به استان آذربایجان شرقی داشتند. بنابراین این مسائل دست در دست هم دادند تا صنعت قطعه سازی استان را به سمت افول رهنمون سازند تا آن طور که باید و شاید صاحب جایگاه به حق خود باشد نتواند در این راستا قدمی موثر بردارد.
ماهوتی در ادامه یادآور شد: با این روند به خاطر مسائل حاکم بر صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی و عدم نظارت درست و دقیق و نبود نگرش بلند مدت به مرور زمان شاهد از بین رفتن فرهنگ خودرو سواری و استفاده بهینه از خودرو ایمن خواهیم بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: