دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
عجب شیر پرس - همزمان با هفته دولت ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور مراغه با ۴۰۰ مترمربع مساحت و ظرفیت پذیرش ۳۲ واحد فناور به بهره‌برداری رسید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «سینا صادق‌فام»، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور مراغه روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این ساختمان اظهار داشت: ساختمان استیجاری قبلی ظرفیت پذیرش پنج واحد را داشت و با افتتاح ساختمان جدید زمینه برای فعالیت همه واحدهای فعال فراهم شد.

به گفته وی اکنون ۳۲ واحد فعال این مرکز در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشاورزی، دارویی، شیمی، متالوژی و حتی هنر فعال هستند و همه آنها در ساختمان جدید مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مرکز زیر نظر پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند، بیان کرد: بیش از ۱۰ واحد فناور جدید نیز در حال ارزیابی است.

بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور مراغه با همکاری دانشگاه مراغه و وابسته به پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی در اواخر سال ۱۳۹۰ آغاز بکار کرد.

افتتاح ۱۹ طرح عمرانی در عجب شیر

همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۱۹طرح عمرانی و خدماتی با ۹۱ میلیارد ریال هزینه در مناطق روستایی عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید.

فرماندار عجب‌شیر روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از آنها اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کانال‌سنگی و دیوارکشی آرامستان روستایی «هروان»، جدول‌گذاری و تعویض معابر و اجرای طرح هادی روستاهای «مهرآباد»، «بولالو»، «قبادلو»، «گوروان»، «خضرلو» و «شیراز» و زیرسازی و آسفالت روستاهای «نبرین»، «رازیان»، «پسیان»، «نانسا»، «آغجه‌اوبه»، «گوروان» و «بولالو» به متراژ ۲۰ هزار مترمربع است.

به گفته «جعفر قادری» از دیگر طرح‌های افتتاحی روز جاری نیز می‌توان به پست بانک روستای «گل‌تپه» و مرمت، بازسازی و برقرسانی مزار شهدا و آرامستان روستاهای «شیراز» و «نانسا» اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توجه به عمران و آبادانی روستاها و کمک به اقتصاد روستایی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: شعار محوری این دولت همین رسیدگی به مناطق روستایی و کم‌برخوردار است زیرا اصالت در روستاست و ما باید کمک کنیم با توزیع عادلانه امکانات، نابرابری‌ها برطرف شود.

وی رفع مشکلات مردم و تسهیل شرایط برای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را وظیفه مسئولان عنوان کرد و افزود: مدیر موفق و آینده‌نگر برای رشد و توسعه مناطق روستایی باید برنامه داشته باشد.

فرماندار عجبشیر پیش از این نیز اعلام کرده بود که ۳۵ طرح عمرانی، خدماتی، تولیدی و کشاورزی با ۲۱۳ میلیارد تومان هزینه‌کرد طی هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که بخش قابل توجهی از آنها در مناطق روستایی قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: