شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کارنامه سال اول دولت مردمی:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد عملکرد یکساله دولت بیان داشت: قرار است که افتتاح ۱۷۰۰ پروژه معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان کلید خورده و ۴۳ هزار نفر اشتغال زایی در کشور ایجاد شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسین حسین زاده در مورد عملکرد یکساله دولت در حوزه توسعه صادرات گفت: دولت سیزدهم تقویت تعامل با همسایگان و حل مشکلات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است و در این زمینه موفق بوده و با اقدامات انجام شده طی یک ساله گذشته قرار است که افتتاح ۱۷۰۰  پروژه معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان کلید بخورد با اتمام این پروژه‌ها، ۴۳ هزار نفر اشتغال در کشور ایجاد می‌شود.

نماینده مردم لارستان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیان داشت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که در میان اعضای کابینه همتی وجود دارد تا با هم‌افزایی و هماهنگی دولت، مجلس و قوه قضاییه مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت در حوزه انرژی اقدامات قابل قبولی انجام داده است به امضای قرارداد گازی ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: با اینکه  قراردادهای گازی با ترکمنستان داشتیم اما در مورد اجرای این قراردادها با چالش مواجه بودیم در این دولت، روابط با کشورهای همسایه تبدیل به دوستی شده است و ترکمنستان مایل است که گاز صادراتی خود را به صورت سواپ از طریق ایران به جمهوری آذربایجان بفروشد،این  موضوع برای  کشور دارای اهمیت است و می توان از این طریق کمبود گاز استان های شمالی را تامین کرد.

 حسین زاده تصریح کرد: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی، صدور خدمات فنی، توسعه میادین نفت و گاز، ایجاد پالایشگاه‌های فرا سرزمینی، ایجاد پترو پالایشگاه‌ها و تفاهم نامه های انجام شده قابل مقایسه با دولت قبل نیست در این حوزه رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به فرصت توسعه تعامل با ۱۵ کشور همسایه ایران تصریح کرد: روابط بسیار خوبی در حوزه انرژی، نفت و گاز، پتروشیمی، آب و برق و با کشورهای همسایه داریم و باید با این تعاملات با کشورهای آمریکایی لاتین و شرق آسیا  هم تقویت شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: طی یک سال گذشته قراردادهای خوبی با روسیه در حوزه های مختلف انرژی،انتقال دانش تکنولوژی و استفاده از ابزارهای نوین  انجام دادیم که این قابل تحسین است.

 وی با اشاره به اعلام وصول مطالبات کشورمان گفت: در مدت یک سال بسیاری از  مطالبات  ایران  وصول شده و بدهی دولت هم بدون خلق پول پرداخت گردیده است، تورم از حدود ۶۰ درصد شهریور ۱۴۰۰ به ۴۲ درصد رسیده است،این مهم با فروش بیشتر نفت و وصول مطالبات  حاصل شد و ثمرات بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی داشته است.

حسین زاده اضافه کرد:این پیشرفت مدیون تلاش ها و همراهی های دولت و وزارت امور خارجه و تلاش های پرسنل خدوم نفت در مناطق عملیاتی و وزارت نفت هستیم، وزیر نفت فردی دلسوز، پیگیر  و متخصص است و  مدیریت وی به بهبود حوزه انرژی کمک  کرده است.

وی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت بیان داشت: دیپلماسی اقتصادی ایران با همسایگان در دیپلماسی انرژی تعریف می شود روابطی  که ایران با کشورهای ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق دارد بیشتر حول  محور انرژی می چرخد، دولت بایست مذاکرات و تعاملات و روابط را با این کشورها بیشتر کند و توسعه دهد.

 نماینده مردم لارستان اضافه کرد: دولت باید مبادلات خود را در بحث کشاورزی، صنعت، مالی، بیمه و کشتیرانی با همسایگان تقویت کند و رایزن های اقتصادی را در این کشورها منصوب کند تا بتواند مبادلات اقتصادی را توسعه دهد، البته وزرات خارجه در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: