شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
عجب شیر پرس - معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری گفت:آمایش سرزمینی در توسعه صنعتی استان مورد توجه قرار دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید محمد موسوی روز یکشنبه در سالن غدیر صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست با کارکنان این سازمان افزود: همدلی دولت و مجلس، زمینه توسعه صنعتی مناطق محروم کشور را فراهم کرده است و هیچ منطقه محرومی نباید از نعمت صنعت محروم باشد و در توسعه صنعتی مناطق محروم چهارمحال و بختیاری، توسعه‌ باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد.

وی افزود: تقسیم‌بندی استان‌ها به نواحی چهارگانه و تخصیص اعتبارات به نواحی محروم استان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز رفع محرومیت مناطق محروم با برخورداری از ظرفیت‌های سرزمینی این مناطق باشد.

معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: چهارمحال و بختیاری می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در توسعه صنعتی کشور داشته باشد و وجود یک هزار واحد صنعتی فعال در این استان نشان از همت و غیرت مردمان این دیار دارد و از دیر باز صنعت‌گران این استان در صنعت نفت و صنایع بزرگ کشور نقش‌آفرین بودند.

موسوی با اشاره به زبانزد بودن صنعت‌گران استان در صنعت جوش کشور گفت: صنعت‌گران این استان از نخستین صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در کشور بودند و می‌توان از این ظرف برای توسعه استان استفاده کرد.

معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وزارت صنعت از جذب سرمایه برای احداث واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری حمایت می‌کند و جذب سرمایه از خارج استان های برخوردار برای آن استانها امتیاز منفی محسوب می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در حال حاضر در این استان  ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند که  خوشبختانه امسال شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در این حوزه بودیم .

سجاد رستمی افزود: تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی را داشته‌ایم که در راستای کمک به تکمیل این طرح گامهای بلندی برداشته شده است.

وی گفت: در حوزه ذخایر معدنی هم امسال ۱۱ ماده معدنی استخراج مواد معدنی ثبت شده است که این ماده معدنی از ۱۳۴معدن استخراج شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از هفت درصد رشد داشته است.

جوشکاران شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در پروژه‌های ملی و بین‌المللی تاکنون نقش‌آفرین بوده‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: