شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
عجب شیر پرس - رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۶۴ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با یک هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال هزینه صرف شده، به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد دیبایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح‌ها برای ۹۷۵ نفر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی اشتغالزایی می‌شود.  

وی ادامه داد: تعداد پنج پروژه از مجموع ۶۴ پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی است.  

دیبایی اضافه کرد: این طرح ها شامل یک واحد تولید قارچ خوراکی، سه واحد تولیدی گلخانه و یک واحد کشت گل محمدی در شهرستان‌های میاندوآب، بوکان، ارومیه، تکاب و نقده است.  

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۶ پروژه از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی است.

به گفته وی، این طرح‌ها شامل یک واحد گاوشیری، یک واحد پرواربندی گوساله، یک واحد گوسفند داشتی، ۲ واحد مرغ تخمگدار و یک واحد کارخانه خوراک دام در شهرستان‌های خوی، مهاباد و ارومیه است.  

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای آب و خاک و نقش آن در مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی، اظهار کرد: تعداد ۳۷ پروژه از مجموع ۶۴ پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی شامل ۱۶ طرح انواع سیستم های نوین آبیاری با ظرفیت ۸۶۵ هکتار، چهار طرح انتقال آب با لوله به طول ۶ هزار و ۲۴۴ متر، سه طرح احداث، مرمت و بازسازی استخر ذخیره آب با ظرفیت یک هزار مترمکعب، است.

دیبایی یادآور شد: هفت رشته مرمت و لایروبی و بازسای قنات، هفت طرح احداث و پوشش بتنی و سنگی کانال به طول ۲ هزار و ۷۵۹ متر در سطح استان است.  

وی تاکید کرد: تعداد ۱۱ پروژه نیز با اعتبار هزینه شده ۳۶۲ میلیارد ریال، با تعداد ۲۸۱ اشتغال پایدار، ۲۳۸ تثبیت اشتغال و بهره مندی یک هزار و ۳۹۲ خانوار نیز در بخش منابع طبیعی و امور آبخیز داری در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.  

وی ادامه داد: این طرح ها شامل عملیات آبخیزداری با ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در شهرستان های پلدشت، سردشت، چالدران، ارومیه، مهاباد، شاهین دژ، پیرانشهر، چالدران، مهاباد، اشنویه است.  

دیبایی اظهار کرد: تعداد پنج پروژه نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع غذایی با اعتبار بالغ بر ۱۷۱ میلیارد ریال، با تعداد ۳۲ اشتغال پایدار نیز آماده بهره برداری است.  

وی یادآور شد: این طرح ها نیز شامل ۹۱ واحد تولید انواع کود آلی،  ۲ واحد بسته بندی حبوبات و غلات، یک واحد بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین، یک واحد فرآوری میوه و سبزیجات درشهرستان های مهاباد، تکاب و ارومیه است.  

غبارروبی مزار شهدا، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه‌های رادیویی و برنامه تلویزیونی و گفت وگوی ویژه خبری به منظور تببین دستاوردهای بخش کشاورزی، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از اهم برنامه‌های اجرایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی است که به منظور بزرگداشت هفته دولت تدوین و برنامه ریزی شده و اجرایی خواهد شد.  
از ۲ تا هشت شهریور ماه به نام هفته دولت در کشور نامگذاری شده و شعار هفته دولت امسال با عنوان کشاورزی دانش بنیان تولید ملی، امنیت غذایی انتخاب شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: