پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کارنامه سال اول دولت مردمی:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت:واکسیناسیون گسترده کرونا نقش بسزایی در رشد ۷.۴ درصدی اقتصاد ایران داشته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، یحیی ابراهیمی در مورد عملکرد یکساله دولت در مدیریت و کنترل بیماری کرونا بیان داشت: دولت سیزدهم  در آغاز به کار خود با توجه به وضعیت کشور در شیوع بیماری کرونا  توسعه خدمات حوزه سلامت را از مهمترین اولویت‌های خود قرار داد و با برنامه نظام سلامت و تقویت شبکه‌های بهداشت کشور گامهای موثری در مقابله با بیماری کرونا برداشت.

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه +واکسیناسیون گسترده کرونا عامل رشد ۷.۴ درصدی اقتصاد ایران بیان داشت: یکی از چالش‌های اساسی دولت مدیریت کرونا بود در دولت قبل به دلیل عدم مدیریت دقیق بیماری کرونا آمار فوتی ها به روزی ۷۰۰ نفر رسید، این مساله به بحرانی بزرگ در کشور تبدیل شد که دولت سیزدهم با طرح  واکسیناسیون عمومی به صورت جدی با این بحران مقابله کرد.

نماینده مردم دلفان اضافه کرد:کنترل بیماری کرونا بستگی به دو عامل قطع زنجیره انتقال و پیشگیری داشت،رعایت پروتکل و اصول بهداشتی و واکسیناسیون عمومی از اقداماتی بود که دولت بر آن تمرکز کرد و موفق شد.

 ابراهیمی با اشاره به مشکلات تامین واکسن در کشور بیان داشت: در روزهای اولیه تامین واکسن برای ایران سخت بود و کشورهای همانند چین و روسیه که با ایران هم پیمان بودند هم توان حمایت جدی از ایران در زمینه تامین واکسن نداشتند روزانه تلفات زیادی داشتیم و رعایت پروتکل‌های سختگیرانه برای مردم سخت بود. خوشبختانه با آغاز به کار دولت مقدار زیادی واکسن وارد کشور شد.

 وی با بیان اینکه با مدیریت خوب در سطح وزرات خانه و دولت بیماری کرونا تقریبا مهار شده است، اظهار داشت: در شروع پیک هفتم مردم درگیر بیماری می‌شوند، اما منجر به بستری شدن و مرگ و میر نمی‌شود .

مسئول ستاد کرونا مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:به همه مردم توصیه می‌کنم تا همه افرادی که در طرح واکسیناسیون عمومی شرکت نکردند نسبت به ترزیق واکسن اقدام کنند چون این اقدام در پیشگیری و قطع زنجیره بیماری کرونا بسیار موثر است و هزینه های پیشگیری بسیار پایین تر از درمان است، مردم کمک کنند تا از این مسیر عبور کنیم.

 نماینده مردم دلفان بیان داشت: اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه موفقیت آمیز بوده و از رییس جمهور و وزیر بهداشت و کل پرسنل حوزه بهداشت و درمان که توانستند وارد عمل شوند، تشکر می‌کنیم.

 وی اضافه کرد: در زمینه مدیریت کرونا جزو کشورهای موفق در مقابله با کنترل بیماری بودیم و تولید واکسن در کشور هم مجوز صادرات گرفته است و در  شرایط تحریم ها توانستیم از این وضعیت عبور کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: