پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
عجب شیر پرس - رییس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود گفت: امسال بیش از ۲ هزارو ۳۰۰ کودک سه تا ۶ ساله شهرستان ایجرود با اجرای طرح غربالگری بینایی به صورت رایگان غربالگری می‌شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رضا نوروزی روز شنبه افزود: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ساله شهرستان از تیر امسال در سطح ۲ شهر و بیش از ۷۰ روستای شهرستان آغاز شده است.

وی یادآوری کرد: بر این اساس امسال ۲ هزار و ۳۳۶کودک ایجرودی شامل ۲ هزارو ۱۱۱ کودک روستایی و ۲۲۵ کودک شهری معاینه چشمی می شوند.

این مسوول ادامه داد: در راستای اجرای این طرح در سطح شهرستان هیچ مبلغی از خانواده ها دریافت نمی شود و اگر کودکی نیازمند عینک و یا جراحی باشد که توان مالی ندارد مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح با همکاری مرکز مثبت زندگی کد ۷۴۱۳ تحت نظارت بهزیستی شهرستان ایجرود اجرا می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ هزارو ۱۰۱ کودک در همین راستا مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۶۶ کودک مشکوک و به اپتومتریست ارجاع داده شد و ۹ کودک نیز عینک دریافت کرده اند.

نوروزی هدف از اجرای طرح غربالگری بینایی را شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر کودکان در این سن طلایی مورد تشخیص و درمان قرار گیرند از خطر معلولیت بینایی در بزرگسالی نجات می یابند و خانواده ها باید به این امر توجه کنند.

تنبلی چشم یکی از شایع ترین دلایل کم بینایی شدید و نابینایی در ایران است که قابل پیشگیری و درمان بوده و همه ساله توسط مربیان مهدهای کودک، رابطان بهداشت مربیان پیش دبستانی که آموزش های لازم را دیده اند در پایگاه های غربال بینایی انجام می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: