پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
عجب شیر پرس - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۳۶ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در محورهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان فعال شدند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد جولانژاد شنبه اظهار کرد: تعداد ۲۴ دوربین نظارتی و ۱۲ دوربین ثبت تخلف در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه فعال هستند.
وی افزود: از این تعداد ۱۱ دوربین نظارتی و ۶ دوربین ثبت تخلف در محورهای منتهی به پایانه مرزی چذابه تردد خودروها را ثبت خواهند کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در محورهای منتهی به پایانه بین المللی شلمچه نیز  ۱۳ دوربین نظارتی و ۶ دوربین ثبت تخلف فعال هستند.
جولانژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این  راه اندازی ۲ سامانه با قابلیت ثبت تخلف به صورت رفت و برگشت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در محور اهواز-خرمشهر در دست اقدام می باشد.

تعداد ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف در استان خوزستان فعال می باشند.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرکاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.

پیش بینی شده اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از مرزهای ۶ گانه کشور به کربلای معلا مشرف شوند که از این تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت خواهند کرد.

مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و در محدوده سیاسی شهرستان های دشت آزادگان و خرمشهر واقع شده‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: