جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
عجب شیر پرس - جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: بزرگترین مشکل در روستاهای مرزی استان، کم‌آبی است که در پروژه‌های جهاد آبرسانی تلاش می‌کنیم این مشکل حل شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سردار علیرضا یوسفی روز شنبه در بازدید از فعالیت گروه‌ جهادی شهید مومنی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران که در شهرستان مرزی سربیشه حضور دارد، افزود: گروه‌های جهادی در رفع مشکلات اساسی مردم محروم و روستاهای مرزی نقش اساسی دارند.

وی بیان‌ کرد: خشکسال‌های متمادی در سال‌های گذشته آب مورد نیاز روستاییان را با مشکل مواجه کرده و باعث تخلیه برخی از روستاها نیز شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: اولویت پروژه‌های بسیج سازندگی حل مشکل آب در قالب قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده در کشور هیچ روستای فاقد شبکه آب شرب سالم و بهداشتی نخواهد بود و گروه‌های جهادی در پروژه‌های آبرسانی کمک کار هستند.

سردار یوسفی با اشاره به اینکه محرومیت‌های متعددی در خراسان‌ جنوبی وجود دارد که بخشی از آن در ارتباط با آب شرب است گفت: این مشکل را می‌توان با راهکارهایی چون احیای قنوات رفع کرد و امیدواریم با کمک مردم بومی و گروه‌های جهادی این مشکلات را کاهش دهیم.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار داشت: تابستان امسال بعد از یک وقفه ۲ ساله هم حضور گروه‌های جهادی مهمان و هم گروه‌های جهادی بومی را در مناطق محروم داشتیم.

مهدی هنری گفت: از ابتدای تابستان تا امروز بالغ بر ۴۳۰ گروه جهادی در خراسان‌ جنوبی ارائه خدمت کرده‌اند و ۱۳ گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌های تهران را داشته‌ایم که هزار و ۵۰ نفر از جهادگران در منطقه خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: از هفته آینده تا روز ۱۳ شهریور که اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس برگزار خواهد شد، ۵۰ تیم تخصصی پزشکی، دامپزشکی در سطح استان به‌ویژه شهرستان‌های اطراف فردوس حضور می‌یابند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین چهار میلیارد تومان اعتبار برای تامین دارو و تجهیزاتی که این گروه‌های جهادی نیاز دارند، وارد استان می‌شود.

وی ادامه‌ داد: ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور نیز همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در منطقه حضور خواهند یافت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: