شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
عجب شیر پرس - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانی و مشارکت خیران برای ساخت مدرسه در استان هزینه می شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، امین فلاح کوشکی روز شنبه اظهارداشت: این میزان اعتبار برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در طی ۲ سال هزینه می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت آموزش و پرورش از محل فروش املاک مازاد، ۱۵۰ میلیارد تومان توسط نیکوکاران، ۱۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۵۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی تامین می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در ادامه افزود: یکهزار و ۶۰۰ مدرسه در قالب هفت هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان فعال است که از این تعداد؛ ۱۵۰ مدرسه نیاز به بازسازی دارد.  

وی تصریح کرد: میانگین تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی در کشور ۱۹.۵ درصد است که در استان ۱۱.۲ درصد برآورد می شود و خراسان شمالی در رتبه ۱۰ کشوری این شاخص قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: همچنین سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ مترمربع است و در سطح استان به ازای هر دانش آموز ۵.۳ مترمربع است.

خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: