يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
عجب شیر پرس - معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی اردبیل از رفع تصرف ۱۴۱ هکتار اراضی ملی حوزه راه و شهرسازی در این استان خبر داد و گفت: با رفع تصرف این اراضی میزان سند تک برگی املاک راه و شهرسازی استان به ۶۲ درصد رسیده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روز شنبه کریم شیروند با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن به مساحت ۶ هزار و ۶۳۷ هکتار زمین  را در اختیار دارد و در اجرای ماده ۹ قانون حدنگار در قالب  کاداستر ۹۲ درصد اراضی دولتی مشمول طرح کاداستر بوده و در این استان روند تثبیت و جانمایی به انجام رسیده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در این استان معادل چهار هزار و ۱۲۹ هکتار اراضی تثبیت و جانمایی شده و برای این اراضی سند تک برگی به تعداد سه هزار و ۷۰۶ فقره دریافت شده است.

وی بیان کرد: در حوزه تامین زمین و تخصیص اراضی در محدوده ۳۵ هکتار تحصیل اراضی انجام شده و همچنین تحصیل اراضی حریم شهرهای استان نیز به مساحت ۸۱ هکتار رسیده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: برنامه معاونت املاک، اخذ صورت مجلس تفکیکی در سطح استان به تعداد ۱۳۰ قطعه بوده که در طبقات ۲۰۰ واحدی انجام شده است.

شیروند افزود: در حوزه شناسایی اراضی تصرفی در سال گذشته ۵۰ مورد شناسایی زمین انجام شده که این کار منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضائی شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه حقوقی هم ۳۴۴ پرونده دولت در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده و حدود ۴۰ فقره متصرفان اراضی دولتی رفع تصرف شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره تامین زمین برای نهضت ملی مسکن افزود: حدود ۱۱۸ هکتار اراضی دولتی با طرح در کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، تائید شورای برنامه ریزی و اخذ مجوز ماده پنج شورای عالی معماری زمین در اختیار نهضت ملی مسکن استان قرار گرفته است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در همه شهرها به غیر از اردبیل تامین زمین با همین روند قانونی انجام شده تا افراد متقاضی که در این طرح ثبت نام کرده اند بتوانند از مسکن نهضت ملی بهره مند شوند.

شیروند ادامه داد: تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل در مرحله توافق و تائید نهایی بوده و پس ار تایید نهایی اطلاع رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال تغییر کاربری به مساحت ۱۱۸ هکتار در استان انجام شده تا عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان سرعت گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: