جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
عجب شیر پرس - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: توسعه ۶۲۰ هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی امسال در این استان هدفگذاری شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «علی اصغر زارعی» روز یکشنبه افزود: کشت گل محمدی از فروردین ماه امسال آغاز و ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت این محصول در استان مرکزی افزوده شد.

وی ادامه داد: برنامه کشت گیاهان دارویی برای سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال جاری ۱۰۰ هکتار است که پیش بینی می شود ۵۰۰ هکتار به سطح زیر کشت این محصولات در سال جاری افزوده شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برنامه سازمان جهاد کشاورزی این استان در سال جاری برای توسعه سطح زیر کشت زعفران را ۴۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۰ تا ۸۰ هکتار به سطح زیر کشت این محصولات در سال جاری افزوده شود.

زارعی افزود: گیاهان دارویی به سه دسته گیاهان دارویی از جمله(نعنا فلفلی، اسطوخودوس و زرماری) گل محمدی و زعفران دسته بندی می شود که اکنون یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت گیاهان دارویی قرار داشته و سالانه ۲ هزار تن محصول از این اراضی برداشت می شود.

وی ادامه داد: ۴۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی نیز زیر کشت محصول زعفران قرار دارد و سالانه یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم محصول از این اراضی برداشت می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۲۵۰ هکتار از سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول گل محمدی قرار دارد و سالانه سه هزار و ۴۰۰ تن محصول از این اراضی برداشت می شود.

زارعی افزود: با توجه به وجود واحدهای فرآوری گیاهان دارویی در استان مرکزی و اسانس گیری این محصولات در استان، صادرات این محصولات ارزش افزوده بالایی را برای کشاورزان به همراه دارد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: