چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
عجب شیر پرس - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان تامین شده است و واحدهای مسکونی این طرح در همه شهرها به جز بیرجند و قاین به‌صورت ویلایی احداث می‌شود.
ب‍ه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، وحید داعی شامگاه شنبه در بازدید استاندار از پروژه نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه شهر بیرجند اظهار داشت: هدف از این بازدید اطلاع از روند اجرای کار، پیشرفت فیزیکی پروژه و نحوه تامین زیرساخت‌های لازم است.

وی افزود: خراسان جنوبی به لحاظ اجرای طرح نهضت ملی مسکن از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در سایت ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه شهر بیرجند، اراضی زون‌های ۳ و ۵ به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و در این مجموعه تاکنون برای احداث ۴ هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی قرارداد واگذاری و ساخت با ۲۳ شرکت انبوه ساز منعقد شده که در مرحله انجام عملیات خاکی است.

وی گفت: بلوک‌های این پروژه به‌صورت ۵ طبقه (۱۰ واحدی) و ۴ طبقه (۸ واحدی) طراحی شده و زیربنای مفید واحدها ۹۲ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان‌ جنوبی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار بیرجند، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و انبوه‌سازان از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه شهر بیرجند بازدید کرد.

جواد قناعت در ادامه از سایت ۲۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهر بیرجند نیز بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: در پروژه ۲۷ هکتاری شهر بیرجند تعداد ۴۲۸ قطعه برای احداث ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی به‌صورت گروه ساخت به متقاضیان طرح واگذار شد که پس از گذشت ۲ سال از واگذاری اراضی، متاسفانه تاکنون افراد فقط برای ۲۴۰ واحد مسکونی نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام کرده‌اند.

داعی افزود: آماده‌سازی سایت شامل بازگشایی همه معابر و اجرای جوی و جدول معابر اصلی به همراه اجرای زیراساس معابر توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی گفت: در اراضی مزبور واگذاری‌هایی به بنیاد شهید و امور ایثارگران (حدود ۸۰ واحد مسکونی) و سهم ۱۰ درصد شهرداری نیز انجام شده است.

بازدید از پروژه برق‌رسانی به سایت ۲۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند از دیگر برنامه‌های بازدید استاندار بود.

قناعت مراحل پایانی عملیات برق‌رسانی به سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند را از نزدیک بررسی کرد.

اجرای ۷.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، شبکه فشار ضعیف و روشنایی معابر به همراه ۱۲ دستگاه پست توزیع هوایی با تابلوی مربوطه از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام شده و اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان است.

این پروژه که از حدود یک ماه قبل آغاز شده، قرار است هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: