جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
عجب شیر پرس - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان دارای بیشترین حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های در دست ساخت گردشگری و رتبه نخست کشور در این زمینه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمد دیناری روز یکشنبه افزود: این طرح های در دست ساخت که شامل مجتمع گردشگری عمومی، مراکز تفریحی و سرگرمی، هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، زائرسرا و دهکده‌های سلامت، مجتمع‌های گردشگری و غیره است دارای حجم سرمایه‌گذاری معادل ۱۰۱ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این رقم در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری قابل مقایسه نیست، ادامه داد: اجرای همزمان این طرح ها، که شامل بیش از ۲۳۰ پروژه با قابلیت اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۱ هزار نفر است، در نوع خود بی نظیر است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در این راستا در ایام هفته دولت ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با حجم سرمایه گذاری سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌داری خواهد رسید که خود تحولی بزرگ در این عرصه است.

دیناری اظهار کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری نشان از ظرفیت بالای استان برای جذب و ارائه خدمات به زائران و مسافران است که باید مورد حمایت قرار گیرد و برای تسهیل تداوم آن همکاری بیشتری لازم است.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست این بخش را در کشور داراست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: