يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
عجب شیر پرس - عضو کمسیون عمران مجلس گفت: دولت برای شناسایی خانه های خالی و راه اندازی سامانه املاک واسکان باید هرچه سریعتر تصمیمات عملی مناسبی را در این بخش به مجلس ارائه دهد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری گفت: در حوزه سامانه املاک واسکان وزارت راه وشهرسازی باید هرچه سریعتر زمینه را برای ثبت نام مردم فراهم کند چراکه ثبت نام در این سامانه از طریق خود اظهار ی است.

به گفته عضو کمیسون عمران مجلس وزارت راه وشهرسازی باید مدت مشخصی را اعلام کند هر متقاضی در این سامانه ثبت نام نکرد واحد مسکونی به عنوان واحد خالی محسوب شود و باید در این زمنیه درست تصمیم گیری شود و دولت باید هرچه سریعتر راه حلی در این حوزه برای سامانه املاک و اسکان در مجلس ارائه دهد.

او می گوید: برای تسهیلات ودیعه مسکن باید این وام به دست افراد حقیقی برسد اما این وام برای مواقع بحرانی مناسب است و در بلند مدت جوابگو نیست بازار اجاره مسکن تنها با تولید و ورود شهرداری  وانبوه سازان به این بخش امکان پذیر است.

از زمان ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن در نیمه خرداد تا کنون تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ پرونده برای متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها، تشکیل شده که از این تعداد ۱۴هزار و ۸۵۰ نفر تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان است که با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.
متقاضیان دریافت این تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره نامه کدرهگیری‌دار رسمی، مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت نام می‌کنند و پس از پالایش در صورتی که مشمول دریافت وام باشند به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: