دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
مشاور استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیرما - مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: استحکام خانواده ها در معرض تهدید قرار گرفته و طلاق های توافقی زنگ خطر را نه تنها در آذربایجان شرقی بلکه در تمام کشور بصدا درآورده است.

به گزارش عجب شیرما به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی  در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خاورمیانه خواستگاه انبیاء الهی، نهضت ها و حتی قلمرو حکومتی امام علی(ع) بوده است.

وی در ادامه به نقش روحانیت در جهت پایبندی به دین اسلام نیز اشاره کرد و افزود: جمعیت نزدیک به ۸۰ میلیون نفری کشور خطوط و مواضع دینی خود را از ۲۰۰ هزار نفر روحانی و مبلغین می آموزند و ایران پرچم دار جهان اسلام در دنیا است و ظرفیتی که در دفاع از مرزهای اسلامی دارد، هیچ جای دنیای کنونی قابل مشاهده نبوده و حتی در مبارزه با دشمنان بویژه داعش و تکفیری ها یکه تاز است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت عتبات و عالیات و زیارت ها را موجب افزایش ۲۳ درصدی امید به زندگی مسلمانان دانست و تصریح کرد: تمامی زمامداران تاریخ در هنگام بروز مشکلات و حل آن به علماء و روحانیون مراجعه کرده اند.

وی بابیان اینکه هیچ گونه شبکه های اجتماعی، منبر و خطبه های سخنرانی در مقابل تاثیرگذاری روحانیت کارآمد نیست، بیان داشت: دشمنان با توطئه های مختلف در زمینه شبکه اجتماعی، ترویج فرهنگ غربی و تضعیف روحیه جوانان سعی دارند تا روحانیون را ناکارآمد نشان دهند.

حجت الاسلام احمدی بر لزوم ورود جامعه روحانیت به مسائل و مشکلات اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: سلامتی هر جامعه ای از وجود خانواده های موفق نشات می گیرد اما متاسفانه امروز برخی مشکلات و معضلات بنیان خانواده ها را از هم گسیخته و نقش آنها را در جامعه کمرنگ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش روزافزون طلاق در منطقه ارسباران بسیار نگران کننده و خارج از عرف دینی است، اظهار داشت: تاکنون هیچ دفتر طلاقی در شهرستان سراب وجود نداشت ولی متاسفانه با افتتاح این دفتر حتی مراسم طلاق نیز می گیرند در حالی که زمانی بزرگان ایجاد دفتر طلاق را محاق می دانستند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت تصریح کرد: استحکام خانواده ها بطور کلی در معرض تهدید قرار گرفته و طلاق های توافقی زنگ خطر را نه تنها در شهرستان های آذربایجان شرقی بلکه در تمامی شهرهای کشور بصدا درآورده است.

حجت الاسلام احمدی پرداخت زکات و تبیین حلال و حرام را از وظایف روحانیون دانست و گفت: پرداخت حق و حقوق مردم نقش بسزایی در دین داری دارد و بایستی روحانیت نقش ویژه خود را در این خصوص ایفاء کنند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش سن ازدواج در بین بانوان، موجب بی توجهی به حجاب و عفاف شده و اکنون پنج درصد از جامعه را بی حجاب و بد حجابان تشکیل می دهند و علاوه بر این بالا رفتن سن ازدواج در آقایان نیز آنها را آسیب پذیر می کند.

برچسب ها: اهر ، قهرمان احمدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: