سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
علیپور:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،با انتقاد از حجم بالای کالای قاچاق در کشور گفت: سود کلان این نوع کالاها بسیاری از مسئولان را با قاچاقچیان همراه کرده و تولید ملی را به آستانه تعطیلی کشانده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، محمدعلیپور، با انتقاد از حجم بالای کالای قاچاق در کشور،گفت: نبود نظارت بر مبادی ورودی کشور به افزایش حجم واردات کالاهای قاچاق منجر شده است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه حجم وسیعی از کالاهای قاچاق  از مبادی رسمی به کشور وارد می شوند، تصریح کرد: سود کلان این نوع کالاها بسیاری از مسئولان را با قاچاقچیان همراه کرده است.

 

ورود کالا باید از گمرک تا رسیدن به دست مصرف کننده کنترل شود

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از شکست طرح شبنم در شناسایی کالای قاچاق و برخورد با متخلفان این حوزه، تصریح کرد: ورود کالا باید از گمرک تا رسیدن به دست مصرف کننده کنترل شود تا به این ترتیب دست دلالان از برهم زدن نظم اقتصادی کوتاه شود.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت،معدن و تجارت با کنار گذاشتن طرح شبنم به بیشتر شدن قاچاق در کشور دامن زد،تاکید کرد: برای مقابله با کالای قاچاق نیازمند تدابیر شدیدی از جمله درنظرگرفتن جریمه های سنگین هستیم تا به این ترتیب ضرر اقدام به واردات کالای قاچاق مانع از تمایل افراد به کسب این نوع درآمدها باشد.

رشد بیکاری و تعطیلی کارخانه ها نتیجه ملموس رشد قاچاق

علیپور با اشاره به پیامدها و تبعات اوج گیری واردات کالای قاچاق به کشور، افزود: رشد بیکاری در نتیجه تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی نتیجه ملموس نشان دادن چراغ سبز به واردات کالای قاچاق به کشور است.

وی با بیان اینکه اتفاق نظر دولت و مجلس در زمینه مقابله با قاچاق کالا به اتخاذ تدابیری منسجم برای این مهم خواهد انجامید، تصریح کرد: یکی از راهکارهای مقاوم کردن اقتصاد کشور برخورد سریع و به دور از سلیقه ای با قاچاق کالا است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه تاکنون برخورد جدی از سوی دولت درخصوص مبارزه و برخورد با قاچاق کالا دیده نشده که این خود انگیزه ای برای قاچاقچیان فراهم کرده است.
برچسب ها: محمد علیپور ، قاچاق
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: