دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
عجب شیر پرس - نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت یک سال از فعالیت دولت سیزدهم انتظار می رود در رفع مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی و رفع تبعیض در جامعه بیش از پیش تلاش کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سید کریم حسینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند «چهار چیز نشانه انحطاط دولت هاست، ضایع کردن اصول و پرداختن به فروع و مقدم داشتن نالایق ها و عقب راندن برترها. در هر نظامی اصول و فروعی است که هر یک جایگاهی دارد، از اصول نباید غفلت کرد و به کارهای فرعی و بدون اولویت پرداخت». همچنین از افراد نخبه و  شایسته باید استفاده کرد و پست های کلیدی را به آنان سپرد نه آنان که کاری از آنها ساخته نیست، اگر جز این باشد کارها به سامان نخواهد رسید.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات خوب دولت سیزدهم تصریح کرد: با گذشت یک سال از فعالیت دولت، انتظار می رود در رفع مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، تقویت فضای کسب و کار، بسط عدالت و رفع تبعیض در جامعه بیش از پیش تلاش نماید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سپردن مسئولیت به دست افراد نالایق و خسته و بی تحرک برخلاف وعده هاست.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه ابرچالش های امروز استان، سوء مدیریت و بیکاری جوانان است، گفت: سهم خوزستان از حقابه شرب و صنعت، محیط زیست و کشاورزی و همچنین سایر موارد باید تعیین گردد.

حسینی در ادامه تاکید کرد: حق مسلم خوزستان از تولید نفت، حق آلایندگی و عوارض شهرداری ها و مسئولیت اجتماعی است که باید به طور شفاف مشخص و پرداخت گردد. همچنین در خصوص پدیده ریزگردها دولت باید نتیجه اقدامات ستاد ملی در کشورهای همسایه و نتیجه اقدامات دستگاه های اجرایی در کانون های داخلی استان و همچنین برنامه تخصیص و توزیع اعتبارات ۳۲۵ میلیارد تومانی ریزگردها و اعتبارات ۳ هزار میلیارد تومانی بیابان زدایی را به صورت شفاف اعلام نماید.

وی در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: آب شرب مردم در برخی نقاط شهری و روستاها از نظر کمیت و کیفیت مشکلات جدی دارد و نیاز به تکمیل طرح های نیمه تمام و همچنین تزریق اعتبارات لازم می باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: وزارت بهداشت نسبت به اجرای مقدمات استخدام کادر اداری و درمانی با اولویت افراد بومی اقدام نماید.

حسینی همچنین از وزارت راه و شهرسازی خواست تا نسبت به تکمیل و تسریع در اجرای پروژه های راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه اش و استان خوزستان اقدام کند.

وی در پایان گفت: در حوزه کشاورزی اقدامات لازم در خصوص فاز دوم طرح مقام معظم رهبری در استان با وجود وعده وزیر هنوز انجام نگرفته است. با توجه به خشکسالی در سال های اخیر و سیل سال ۹۸ و ممنوعیت کشت نسبت به بخشودگی تسهیلات و پرداخت خسارت نکشت، نسبت به بخشودگی تسهیلات و در نظر گرفتن بسته های حمایتی برای کشاورزان دولت اقدام عاجل به عمل آورد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: