سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز:
عجب شیر ما - رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: تعامل با صنعت کشور باید از رویکردهای دانشگاهی باشد و دانشگاه صنعتی سهند تبریز در این زمینه پیشگام است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، رضا علیزاده در اولین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی در تبریز که در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، بر ضرورت همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه در ارتقای کیفی فعالیت‌های صنعتی و کاهش آلایندگی تاکید کرد.

وی گفت: این دانشگاه تاکنون بیش از 2 هزار دانش آموخته تربیت کرده و در حال حاضر نیز نزدیک به یک هزار نفر دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

علیزاده تاکید کرد: دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند یکی از دانشکده‌های مطرح مهندسی شیمی در ایران است و فعالیت‌های علمی خوبی دارد.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: تعامل با صنعت کشور باید از رویکردهای دانشگاهی باشد و دانشگاه صنعتی سهند تبریز در این زمینه پیشگام است و در همین راستا طرح‌های صنعتی و نیمه صنعتی زیادی با موفقیت در این دانشکده به انجام رسیده است.

علیزاده عنوان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشکده در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله وزارت نفت جذب و یا در دانشگاه‌های دولتی ایران به عنوان هیئت علمی مشغول به کار شده‌اند و در حال حاضر نیز 29 نفر هیئت علمی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

وی به همکاری با صنعت پالایشگاهی اشاره کرد و گفت: انجام طرح‌های مهم صنعتی در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در این دانشکده انجام می‌شود و به عنوان یکی از دانشکده‌های برتر کشور در زمینه مطالعات و پژوهش‌های نفتی شناخته شده‌ایم.

علیزاده یادآور شد: پژوهشکده نفت و گاز دانشکده مهندسی شیمی از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی به عنوان دبیرخانه ستاد توسعه فناوری‌های نفت و گاز استان آذربایجان‌شرقی انتخاب شده و مرکز تحقیقات رآکتور و کاتالیست در این دانشکده فعال است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز خاطر نشان کرد: انتشار 500 مقاله علمی و پژوهشی معتبر جهانی و نیز 2 هزار مقاله کنفرانسی از افتخارات اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه است.

وی بیان کرد: 70 طرح کاربردی و صنعتی نیز در این دانشکده اجرا شده و با شرکت‌های مختلف هم‌افزایی و همکاری خوبی داریم.

برچسب ها: رضا علیزاده ، همایش
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: