پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
مدیر تنظیم بازارمحصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان:
عجب شیر ما - مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برخی اظهار نظرها مبنی بر واردات میوه در استان را غیر تخصصی دانست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، محسن قهرمان نژاد صبح شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال با توجه به وجود شرایط جوی مساعد و نیز تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی و همت و تلاش کشاورزان و باغداران کشور، انواع میوه و محصولات گلخانه ای به حد وفور تولید و ذخیره شده است وهمه روزه بنا به نیاز روانه بازار می شود.

وی به بعضی اظهار نظرهای غیر فنی وغیر تخصصی در بعضی از سایت های خبری در خصوص واردات میوه اشاره و تصریح کرد: با توجه به تولید و وفور انواع میوه و تره بار در بازار طی سال جاری هیچ نوع میوه ای با زمینه تولید داخلی از مجاری قانونی و گمرکات کشور وارد نشد است.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: البته واردات میوه فقط درزمینه میوه های گرمسیری صورت می گیرد که در کشورمان بنا به شرایط اقلیمی تولید این محصولات هزینه بالایی دارد و بیشتر شامل محصولات  موز وآناناس وانبه بوده است.

قهرمان نژاد با اشاره به اینکه برای تنظیم و تعادل بازار محصولات کشاورزی استان سرمایه گذاری بیشتری در زمینه صنایع کشاورزی وتبدیلی میوه لازم است، گفت: زمینه های سرمایه گذاری در این بخش احصا شده و از تمام سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی داخلی برای صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد  صنایع کشاورزی به ویژه میوه و خشکبار با تمام امکانات و اختیارات استقبال می کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: