چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
عجب شیر پرس - رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۰ طرح صنعتی بر اساس آمایش صنعتی توسط بخش خصوصی در این استان اجرا می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه اجرای طرح آمایش صنعتی یکی از مطالبه‌های صنعتگران و بازرگانان استان است  ، افزود: مطالعات طرح آمایش صنعتی  در  استان انجام شده و مقرر است این طرح در مرحله اول با مشخص شدن فرایند اجرایی ۳۰ طرح صنعتی تدوین شود.

وی اظهار کرد: نیاز است که مطالعات تکمیلی و اجرای طرح آمایش صنعتی استان اردبیل به منظور هدایت سرمایه‌گذاری موثر و مولدتوسط دستگاه‌های دولتی پیگیری شود.

 پیرموذن ادامه داد: اتاق بازرگانی  و صنایع استان با برگزاری کسب و کارهای نوین و احصای نیازهای دانش پایه واحدهای تولیدی  در راستای دانش‌بنیان شدن تولید پیشقدم شده است ، افزود: انتظار این است در سالی که تحت عنوان تولید تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده شرایط و زیرساخت‌ها برای فعالیت طرح‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفرو سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال است، افزود: باید بستر و زمینه سرمایه گذاری برای ورود این واحدها در تولید دانش بنیان فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در استان گفت: این همایش با هدف جذب و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان برگزار می‌شود.

پیرموذن اظهارکرد:این همایش به منظور جلب و جذب سرمایه‌گذاران اردبیلی مقیم در نقاط مختلف کشور و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل و معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری این همایش ضمن مشخص شدن زمان و مکان آن، باید هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی بعمل آید کهدر حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم.

در این جلسه مشکلات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان اردبیل بررسی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: