جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
تبریز؛
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی، مصوبه کارگروه ملی آلودگی هوا است، افزود: این طرح باید آرام آرام در تبریز اجرا شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پورمهدی در نشست شورای ترافیک استان، هدف از اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی را کاهش آلودگی هوا در روزهای اضطراری عنوان کرد و گفت: در سال 92، حدود 70 روز آلوده در شهر تبریز را شاهد بودیم که خوشبختانه امسال این رقم به 38 روز کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان این که اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی در کلان‌شهر تبریز از تکالیف تعیین شده برای مدیریت استان توسط کارگروه ملی آلودگی هوا است تصریح کرد: بر اساس این طرح در روزهای آلوده و اضطراری از مردم می‌خواهیم که در محدوده های تعیین شده تردد نکرده و بر اساس مصوبات شورای ترافیک استان و شهرستان اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: این طرح باید آرام آرام در تبریز اجرا شود.

پورمهدی خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز دستور داد تا هر چه سریع تر علایم، دوربین و تابلوهای ترافیکی در سطح شهر تبریز نصب شود.

وی گفت: در ابتدای اجرای این طرح شاید مشکلاتی داشته باشیم. به عنوان مثال شاید 10 درصد از مردم هم تخلف کنند و وارد محدوده ترافیکی شوند که این طبیعی است و در طول زمان، مردم عادت می کنند و میزان تخلفات هم کاهش می یابد.

به گفته وی در دی ماه سال جاری بیش از 12 میلیون خودرو در استان تردد کرده اند که از این میزان، 15 درصد نیز تخلفات مختلف رانندگی همچون سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و .. را مرتکب شده اند.

پورمهدی ادامه داد: در موضوعات ترافیکی باید تصمیمات اتخاذی به صورت انسان محور باشد نه ماشین محور. در کشورهای پیشرفته نیز بر اساس این مهم، تصمیماتی را اتخاذ می کنند.
وی در بخشی از سخنان خود بر ضرورت نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و ادامه داد: در صورت نیاز باید از مشاوران بین المللی نیز در این خصوص استفاده کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: