دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
عجب شیر پرس - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۲۴۷ هزار نفر، معادل ۴۹ درصد جمعیت هدف در استان زیر پوشش این بیمه قرار دارند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد نظری در نشست ستاد هماهنگی ترویج و توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان عجب شیر اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بر اساس مصوبه تیرماه سال ۸۴ هیئت وزیران برای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی را حقی عمومی و تکلیفی برعهده دولت می‌داند.

وی افزود: این قانون همچنین بر اساس سایر قوانین فرادستی، نظیر سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه ابلاغی رهبری معظم انقلاب، قانون برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه و قانون ساختار نظام جام رفاه و تامین اجتماعی تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری این صندوق باید  ۳۹هزار نفر را در استان در قالب طرح کرامت پوشش دهد، افزود: میانگین استانی پوشش بیمه‌ای کشاوزان، روستاییان و عشایر ۱۹ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: درآذربایجان شرقی به همت ۱۰۰ کارگزاری فعال در سطح شهرستان‌های ۲۱ گانه از میان حدود ۵۰۰هزار نفر مشمول ساکن در روستاها و ییلاقات و قشلاقات تا امروز ۱۳۷ هزار نفر واجد شرایط به عضویت و زیرپوشش خدمات صندوق درآمده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ بیشترین تعداد جذب بیمه شده حائز رتبه برتری کشوری است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تا متولدین ۱۳۵۱ می توانند عضو صندوق شوند، خاطرنشان کرد: عضویت در بیمه سلامت فقط برای بهره‌مندی از خدمات درمانی است و کشاورزان، روستاییان و عشایر استان برای بازنشستگی و استفاده از مستمری‌هایی همچون از کارافتادگی و فوت باید از طریق این صندوق اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: صندوق بیمه تامین اجتماعی افرادی را که شغل اصلی آنان در شهر، کشاورزی است، بیمه می‌کند.

نظری تصریح کرد: تامین رفاه و تقویت بنیه اقتصادی خانواده‌ها مولد روستایی، عشایر و کشاورزان تلاشگر استان از طریق بسط و گسترش چتر بیمه اجتماعی در سایه حمایت‌های معنوی و تداوم همدلی و همراهی مسئولان خدوم ملی و محلی است.

نظری با بیان اینکه ۲۴ هزار نفر مستمری بگیر در سطح استان تحت پوشش این بیمه می باشد، گفت: در شهرستان عجب شیر ۷۹۳خانواده از صندوق مستمری دریافت می کنند و طبق برنامه تاکنون باید ۱۸ هزار نفر در شهرستان عجب شیر عضو صندوق بیمه اجتماعی می شدند که تاکنون۵  هزار و ۲۰۰ نفر، معادل ۲۸ درصد عضو شده اند.

فرماندار شهرستان عجب شیر هم در این جلسه از رتبه ۱۹ شهرستان عجب شیر در تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزن و عشایر استان انتقاد کرد و گفت: این رتبه قابل قبول و راضی کننده نیست و دهیاران و کارگزاران روستایی باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر تا پایان امسال آمار اعضای این صندوق را به بیش از ۵۰ درصد برسانند تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

جعفر قادری خواستار شفاف سازی وتبلیغ و اطلاع رسانی توسط سه کارگزار شهرستان عجب شیر شد و افزود: یکی از برنامه های دولت در سال های اخیر بیمه اجتماعی روستاییان ، کشاورزان و عشایر است که باید همه واجدان شرایط زیر چتر آن قرار بگیرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: