دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
عجب شیر پرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی در مقابله با موج هفتم کرونا، یادآور شد: مسئولین واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تکمیل واکسیناسیون یادآور کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی خود باید اهتمام جدی داشته باشند .
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بهمن نقی پور روز شنبه در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونای استان، افزود: با توجه به ورود موج هفتم کرونا به استان، ضروری است دستورالعمل های لازم جهت کنترل موج هفتم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی جهت اطلاع رسانی ارسال شود.

وی حجم مسافرت های بین شهری را قابل توجه خواند و افزود: در این رابطه ضروری است مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به صورت گسترده  و جدی در سایت های اطلاع رسانی و همکاری با سایر رسانه ها درباره مقابله با کووید ۱۹ در موج هفتم اطلاع رسانی جامع کند.

وی استفاده از اساتید و متخصصین در رابطه با آموزش همگانی در مقابله با بیماری کرونا و تهیه فیلم های کوتاه و انتشار مصاحبه های مختلف را از جمله رسالت های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد که  باید از تمامی وسایل ارتباط جمعی برای حساس کردن مردم به افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ بهره گیری شود.

تقی پور تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را ضروری دانست و اظهار داشت: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در سال جاری برای همه اقشار جامعه به خصوص کادر بیمارستانی و کارکنان بهداشت و درمان امری ضروری است.

نقی پور استفاده از ماسک و  تاثیر پیشگیرانه آن در کاهش بار بیماری را مهم خواند و ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا جداسازی افراد علامت دار از افراد سالم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری و تاثیرگذار است.

وی اعلام کرد: با توجه به تصمیمات کمیته علمی کووید ۱۹ مدت زمان استفاده مرخصی استعلاجی کارکنان و کادر بهداشتی و درمانی را در زمان ابتلا به بیماری کرونا پنج روز است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، با وجود قرمز و نارنجی شدن تعدادی از شهرستان های کشور ، در آذربایجان شرقی شهر نارنجی و قرمز وجود ندارد اما از ۲۱ شهرستان استان، ۶ شهرستان شامل آذرشهر، جلفا، سراب، شبستر، مراغه و ملکان در وضعیت زرد کرونایی و شهر تبریز و بقیه شهرستان ها نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها آذربایجان شرقی بستری هستند که ۲۸ نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: