جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات:
عجب شیر پرس - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: بسته پیشنهادی مخاطره‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان شناسایی و با استدلال‌های مربوطه به اداره کل مدیریت بحران استانداری ارائه شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از علی سملیان اظهار کرد: با توجه به وابستگی مراکز دولتی و خصوصی به شبکه اینترنت و تلفن ثابت و همراه، اختلال در ارتباطات فیبرنوری و رادیویی قادر به تغییر روال عادی زندگی افراد تحت تاثیر است.

وی افزود: با هدف کاهش خطر بلایای طبیعی و انسان ساز، در استانداری بوشهر کارگروهی برای تهیه و تدوین بسته مخاطره ها تشکیل شد و در این راستا قرار است دستگاه‌های اجرایی این استان، اولویت‌ها را از میان ۵۳ مخاطره ابلاغی شناسایی کنند.

سملیان ادامه داد: در حالی که هیچکدام از مخاطره‌ها مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود، اما با توجه به نقش و اهمیت گسترده این حوزه بسته پیشنهادی و استدلال‌های لازم برای ویرایش این فهرست به مدیریت بحران استانداری ارائه شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: مخاطره پدیده‌ای طبیعی یا فعالیت انسانی است که می‌تواند بالقوه خسارت زا باشد، آسیب‌های مالی، جانی، اجتماعی یا اقتصادی داشته باشد و سبب اخلال در روند خدمت‌رسانی شود.

وی اذعان کرد: بر این اساس می‌توان اختلالات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز با فرض وقوع خطای عمدی یا غیر عمدی انسان‌ها در ردیف آتش سوزی، نشت مواد مخاطره زا، انفجار، آلودگی آزمایشگاهی و صنعتی معرفی کرد و آن را در میان مخاطره‌های فناورزادی نامید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: