شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
عجب شیر پرس - فرماندار مشگین‌شهر از تلاش برای رفع مشکلات تامین آرد و نان مورد نیاز عشایر ییلاق‌نشین این شهرستان خبرداد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ایرج بیگدلو روز یکشنبه تامین مایحتاج مردم در مناطق شهری ، روستایی و مناطق دورافتاده را وظیفه فرمانداری دانست و درج برخی مطالب در فضای مجازی مبنی بر خرید ۶۰ درصد سهمیه آرد عشایر منطقه توسط فرمانداری مشگین‌شهر و توزیع آن در مناطق شهری را تکذیب کرد.

وی با اشاره به توزیع خارج از سامانه آرد عشایر در سال‌های گذشته گفت: این در حالی است که تمام آرد عشایر توسط سازمان غله به شرکت‌ها و یا اداره امور عشایری تحویل داده شده و برخی واسطه‌ها و سودجویی‌ها مانع از توزیع هدفمند آرد بین عشایر شده بود.

وی به افزایش نرخ آرد در کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: این افزایش نرخ زمینه فروش آرد خارج از شبکه ، سودجویی ، قانون‌گریزی و تخلف توسط برخی‌ها را بیشتر کرده و  هم‌اکنون تلاش فرمانداری بر برخورد با این پدیده متمرکز شده است.

وی اظهار کرد: فرمانداری مشگین‌شهر طرحی را برای اجرا آماده کرده که بر اساس آن نان پخت شده ، آرد کافی ، کپسول و نیز تیم پزشکی ، درمانی و دارویی با خودرو به ییلاقات و اوبه‌های عشایر منطقه اعزام شده و اقلام موردنیاز را تحویل عشایر واقعی بدهند.

۲۴۰ هزار هکتار مراتع شهرستان مشگین‌شهر همه ساله پذیرای عشایر شاهسون است.

ایل شاهسون استان اردبیل متشکل از ۸۰ هزار نفرجمعیت در قالب ۱۵ هزار خانوار است که به نگهداری ۱.۵ میلیون واحد دامی مشغول هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: