پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
عجب شیر پرس - استاد حوزه و دانشگاه تبریز بیان کرد: مهمترین پیام غدیر زنده نگهداشتن قرآن و اجرای عملی قرآن در زندگی شخصی و اجتماعی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی نظری جمعه‌شب در ویژه‌برنامه دهه ولایت و امامت که در مسجد امام حسین علیه السلام عجب‌شیر برگزار شد، افزود: قرآن در شب قدر نازل شد اما همین قرآن در دست امام علی علیه السلام قرآن و سبک زندگی ولی در دست معاویه و داعش و امثال آنها کتاب و نوشته است.

وی با بیان اینکه پیام غدیر نباید فراموش شود، اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر مردم را توصیه کرد که پدران به فرزندانشان، اقوام و نسل‌های آینده برسانند که علی (ع) ولی خداست اما پیغام پیامبر(ص) را بسیاری از مردم فراموش کردند.

استاد حوزه و دانشگاه به مظلومیت شیعه در زمان ائمه نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه در زمان معاویه امام همام را نفرین می‌کردند و بعد از آن در مساجد خطبه می‌خواندند؛ همین امر موجب شده بود تا شهر نبوی به انحراف برود.

حجت‌الاسلام نظری ادامه داد: وقتی که مردم آن دوران غدیر را به فراموشی سپردند و از قرآن و عترت رسول خدا دوری جستند، حادثه کربلا خلق شد تا جایی که ولی خدا را سر بریدند و به اهل بیت جسارت کردند.

وی به مصادیق ولایتمداری در همان دوران هم اشاره و بیان کرد: حبیب ابن مظاهر از جمله اشخاصی بود که در حادثه عاشورا امام خود را تنها نگذاشت، از زندگی خود گذشت و تا پای جان در کنار ولایت ماند.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای قرآن و عترت در برنامه‌های زندگی و اجتماعی فراموش شود، ارزش‌های اسلامی رفته‌رفته کمرنگ می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: در نتیجه اگر قرآن فراموش و ارزش‌های اسلامی کمررنگ شود، خون شهدا پایمال و سگ‌گردانی در آن جامعه رایج می‌شود و در نتیجه سلیمانی‌ها و حججی‌ها ظهور نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام نظری با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم برای حفظ انقلاب اسلامی تاوان داده‌اند، بیان کرد: مردانی چون باکری‌ها و همت‌ها و دیگر شهدا برای حفظ معیارها و ارزش‌های اسلام جان خود را نثار کرده‌اند.

وی با تاکید بر زندگی قرآنی در بعد شخصی و اجتماعی، افزود: این پیام غدیر را در حد توان خود باید به یکدیگر انتقال دهیم، ارزش‌های اسلامی را تقویت کنیم و سبک زندگی قرآنی را در پیش بگیرم.

وی ادامه داد: تک‌تک ائمه هم در زیارتنامه‌ها، دعاها و سخنرانی‌های خود پیام غدیر را به نسل‌های بعد از خود رسانده‌اند و ما نیز باید در انتقال پیام غدیر باید به همین شیوه عمل کنیم.

اگر غدیر درست تبلیغ و بیان شود، عامل وحدت و تا روز قیامت یک فرهنگ و جریان بشارت‌دهنده عزت، تمامیت، شرف و ارتقای ملت‌های بزرگ مسلمان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: