پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی هشدار داد
عجب شیر ما - مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: اخیرا شائبه‌ای مبنی بر استفاده از برخی از موادمخدر مانند شیشه در سطح شهر تبریز برای زیبایی اندام و امثال آن به گوش می‌رسد که بسیار قابل تأمل است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، در سمینار آموزشی با عنوان نقش مربیان ورزش در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی بانوان، جمشید نظمی اظهار داشت: مربیان ورزشی مهم‌ترین نقش در بحث همانندسازی و الگوبرداری ورزشکار و انتقال مسائل پیش‌گیرانه را دارند.

وی افزود: اخیرا شائبه‌ای مبنی بر استفاده از برخی از موادمخدر مانند شیشه در سطح شهر تبریز برای زیبایی اندام و امثال آن به گوش می‌رسد که بسیار قابل تأمل است، از این رو برای آگاه‌سازی این امر سمیناری آموزشی با عنوان نقش مربیان ورزش در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی زنان و با حضور تعداد کثیری مربیان ورزشی و نواب روسای هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران در تبریز برگزار شد.

نظمی در این سمینار یکی از محوری‌ترین حوزه‌های تأثیرگذار را مربیان ورزشی دانست و مربیان ورزشی را علاوه بر انتقال دانش فنی در بحث همانندسازی و الگوبرداری ورزش برای ورزشکار دارای نقش برجسته خواند و افزود: انتقال برخی مفاهیم پیش‌گیرانه از طریق مربیان می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی و پیشگیری از نحوه استفاده از موادمخدر و همچنین مواد نیروزای اعتیادآور در عرصه ورزش با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان‌های تبریز، ورزقان و مراغه خبر داد و گفت: در جلسه تخصصی هیئت‌های ورزشی، حتی به بحث منع استعمال دخانیات در اماکن ورزشی تأکید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: حتی مقرر شده در دوره‌های برگزاری درجه‌های مربیگری مبحثی جداگانه به بحث پیشگیری از اعتیاد نیز اقدام شود که به خاطر جلوگیری از ورود به سیستم به بحث دخانیات در قالب اخلاق‌مداری و اخلاق حرفه‌ای در ورزش به آن پرداخت می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: