شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
عجب شیر پرس - مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال محصول گندم تولیدی از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است که از این مبلغ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «مسعود بکایی» روز پنج‌شنبه با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ هزار و ۹۲۷ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، اظهار داشت: این مقدار گندم خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان اسدآباد با ۲۵ هزار و ۶۳۲ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان تحویل داده اند و شهرستان رزن نیز با ۲۴ هزار و ۱۸۱ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد.

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان نهاوند ۲۳ هزار و ۴۴۵ تن، کبودرآهنگ ۱۷ هزار و ۸۲۹ تن و همدان نیز چهار هزار و ۲۳۲ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: