جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
عجب شیر پرس - رییس منطقه یک کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد گفت: تعداد ۵۸۰ طرح فعال اشتغالزایی تحت نظارت کمیته امداد قرار دارد که این طرح های متنوع اشتغال زایی به منظور توانمندسازی و اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد پارسا روز چهارشنبه بیان کرد: این طرح ها به طور منظم و با بازدید کارشناسان مورد نظارت قرار می گیرند تا بتوان با چنین طرح های اشتغال زا ،  هدف کمیته امداد که خودکفایی و ایجاد اشتغال در مددجویان تحت پوشش است، محقق شود.

وی افزود: امسال در حوزه اشتغال به تعداد ۹ طرح اشتغال ، تسهیلات پرداخت شده که از این بین ۶ طرح اشتغال با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از منابع کمبته امداد و مابقی از منابع بانکی پرداخت شده است.

رییس منطقه یک کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد یادآور شد: طرح های اشتغال کمیته امداد  بر اساس شرایط  متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجویان تحت پوشش اجرا می شود.

وی گفت: طی سال گذشته نیز در مجموع تعداد  ۱۶۹ طرح اشتغالزایی با اعتبار بیش از ۶۳ میلیارد ریال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در بروجرد اجرا شده است، عمده این طرح ها در زمینه های مختلفی از جمله خدمات، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و حمل و نقل اجرا شد و محل تامین اعتبار آن صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و منابع تبصره ۱۶ بوده است.

پارسا یادآور شد: یکی از اهداف کمیته امداد توانمند سازی افراد تحت پوشش است و در این راستا، سیاست اشتغال در کمیته امداد مبتنی بر آموزش، ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه های کوچک و زودبازده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: