پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
سرپرست فرمانداری دالاهو:
عجب شیر پرس - سرپرست فرمانداری دالاهو گفت: سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه به طور یقین منجر به محرومیت‌زدایی از منطقه و تخصیص اعتبارات خوبی برای تکمیل و اجرای طرح‌های نیمه تمام و زیرساختی این شهرستان می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «کیومرث جلیلیان» روز چهارشنبه افزود: اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی برای پوشش و تکمیل و احداث طرح های عمرانی و زیرساختی شهرستان ها محدود است و توزیع عادلانه ای به منظور رفع محرومیت از مناطقی همچون دالاهو ندارد از این رو اعتبارات سفر رییس جمهوری می تواند منجر به تحول و رفع محرومیت شود.

وی اظهار داشت: محوطه سازی مسکن مهر کرند یکی از  مطالبه های عمومی سفر رییس جمهور است چون مسکن مهر دالاهو از سال ۹۸ پس از سال ها رکود، دارای متقاضی شد و اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی فاقد زیرساخت های لازم است که در صورت واگذاری به متقاضیان و ساکن شدن مالکان نیاز به محوطه سازی دارد و برای ساخت محوطه نیز ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده عالی دولت در دالاهو در ادامه گفت: همچنین تخصیص اعتبار برای تکمیل روند ساخت بیمارستان ۲۰ تختخوابی امام علی (ع) دالاهو که اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تامین اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب کرند غرب با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اتصال خط لوله گاز به ریجاب در روستاهای تابعه که بخاطر مشکل در محدوده ارتش هنوز مجوز آن صادر نشده ولی خط لوله تعبیه شده، از دیگر مطالبه های عمومی است که در جریان سفر رییس جمهور به دالاهو پیگیری می شود.

وی ادامه داد: یکی از مطالبه های مهم عدم تخصیص آب سد آزادی برای مزارع کشاورزی منطقه گهواره است، با وجود اینکه تمام منبع تامین آب در کاسه سد دالاهو قرار دارد هیچ گونه تخصیصی در شهرستان ندارد و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی در محرومترین نقطه منطقه کنار سد وجود دارد که از این آب بی بهره هستند.

سرپرست فرمانداری دالاهو تصریح کرد: از مهمترین مشکلات شهرستان سد زمکان است که دارای نقص فنی و نشت آب در کاسه بوده و به همین دلیل  آبگیری صورت نگرفته و نیازمند اعتبار برای تامین آب و رفع نقص فنی است.

وی اظهار داشت: از مهمترین مشکلات شهر گهواره اختلاف بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برای واگذاری پلاک های مسکونی به مردم است که با توجه به اینکه قبلا گهواره روستا بوده و اکنون تبدیل به شهر شده راه و شهرسازی متولی شده و اختلاف بین راه و شهرسازی و بنیاد مسکن منجر به  مشکل صدور اسناد ملکی برای صاحبان واحدهاتی مسکونی شده است.

وی همچنین از مهم ترین مطالبه ها ی عمومی را با توجه گستردگی حوزه جغرافیایی شهرستان،سامان دهی  ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی با توجه به نامناسب بودن راه های منطقه بیان کرد.

 دالاهو در غرب کرمانشاه حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور به همراه ۱۰ تن از وزرای دولت سیزدهم در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت روز پنجشنبه‌ ۲۳ تیرماه به منظور بررسی مشکلات و مسایل استان کرمانشاه به این خطه سفر می‌کند. دیدار با مردم شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان دیدار با اقشار مختلف مردم استان در ورزشگاه حضرت امام (ره) کرمانشاه از برنامه های رییس جمهور در این سفر یک روزه است.

اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کنند، به نمایندگی از آیت الله رییسی در شهرستان های مختلف حضور می یابند و مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی می کنند. نتایج این بررسی ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود، مطرح و برای رفع آنها اعتبارات مناسب مصوب می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: