جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
عجب شیر پرس - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: امسال هفت کیلومتر از پروژه "ملاسرا –شفت" در شهرستان طارم به بهره برداری می رسد و هم اکنون نیز ۱۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه کاری استان زنجان در دست اجرا است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اصغر اسماعیلی روز چهارشنبه افزود: در زمان حاضر ۶ پروژه ملی در سطح راه های استان زنجان در دست اجرا قراردارد و یک پروژه هم به عنوان پروژه استانی ویژه است.
وی ادامه داد: هفت پروژه در بخش احداث راه در استان زنجان جزو برنامه کاری معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: از این تعداد پروژه، سه پروژه راه سازی در شهرستان طارم در دست اجراست و پروژه سه راهی طارم به منجیل از پروژه‌های مهم استان به شمار می رود که ارتباط زنجان با گیلان را برقرار می‌کند.

اسماعیلی افزود: عملیات اجرایی این پروژه طی سال های ۸۸ و ۸۹ شروع شده و قطعاتی از این پروژه در سال های گذشته از سه راهی سرخه دیزج تا گیلوان و از گیلوان تا پایان این حوزه حدود ۴۰ کیلومتری از این محور به بهره برداری رسیده است.
وی اظهارداشت: واریانتی در نقاطی از این محور وجود دارد یعنی مسیرهایی حذف و مسیر جدید احداث می‌شود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: مسیر طارم موقعیت کوهستانی و صعب العبور دارد و در فصل زمستان تردد به سختی انجام می‌شود و از قسمت شرقی این مسیر، محوری در حال احداث بوده و ۱۶ کیلومتر از این قطعه پیمان سپاری شده و اکنون فعال است.
وی با بیان اینکه قسمتی هم از این پروژه مربوط به بهسازی از روستای ذاکر تا ابتدای این قطعه است و در برنامه کاری معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان است افزود: بعد از واریانت، اصلاحات و بهسازی برای پیمان سپاری در دستور کار است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: طرح ملاسرا - شفت از دیگر  پروژه های در دست اجرا در طارم است که ۱۰ کیلومتر آن در استان زنجان قرار دارد و هفت کیلومتر از آن امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گفته اسماعیلی، نواقصی جزیی از این پروژه مانده و آسفالت این قطعه به طول ۲ کیلومتر انجام می‌شود که کاربران جاده ای می‌توانند از سه راهی سرخه دیزج به سمت درام و چورزق از این مسیر با ایمنی بهتری استفاده کنند.
وی اظهارداشت: پروژه کلور- درام طرح مشترک راهسازی با اردبیل است که به طول ۱۷ و نیم کیلومتر آن در استان زنجان بوده و از این میزان چهار کیلومتر سال ۹۸ آسفالت شده و ۱۰ کیلومتر نیز سال ۸۰   به بهره برداری رسیده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: حدود ۶ کیلومتر از این پروژه نیز در دست ساخت قراردارد و عملیات ابنیه فنی پنج کیلومتر از مسیر تمام شده و عملیات زیر سازی و خاکریزی و ادامه کار در دست اجراست.

اسماعیلی یادآوری کرد: امسال پنج کیلومتر از این ۶ کیلومتر را به مرحله آسفالت می رسانیم مردم بتوانند تا روستای خساره که ارتباط روستایی دارد از این مسیر استفاده کنند.
وی ادامه داد: ادامه مسیر ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر تا انتهای حوزه به اردبیل وصل می‌شود و در دست ساخت قرار دارد که خوشبختانه عملیات خاکبرداری این قطعه امسال به پایان می رسد و عملیات ابنیه سال آینده انجام خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: