دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
رئیس مجلس:
عجب شیر پرس - محمدباقر قالیباف نوشت: تجربه های متعدد ثابت کرده ماجراجویی های امنیتی راه حل نیست بلکه تولیدکننده مشکل است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به برخی کشورهای منطقه غرب آسیا در صفحه شخصی خود ضمن توصیه به دولت های منطقه برای هوشیاری در ارتباط با برنامه های احتمالی آمریکا در جهت بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه نوشت: تجربه های متعدد ثابت کرده ماجراجویی های امنیتی راه حل نیست بلکه تولیدکننده مشکل است.

محمدباقر قالیباف اما در ادامه یادآور شد که ایران شریکی مطمئن برای کشورهای منطقه است اما در برابر بر هم زدن ثبات و توازن در منطقه به شدت حساس خواهد بود.

جو بایدن از روز ۲۲ تا ۲۵ تیر سفرهای خود به منطقه غرب آسیا را آغاز می‌کند و به فلسطین اشغالی  و عربستان سعودی خواهد رفت.

دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و سپس تشکیلات خودگردان فلسطین و در ادامه دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از برنامه های سفر رئیس جمهور آمریکاست.

جو بایدن سپس در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات، قطر و سلطان نشین عمان) و سه کشور عراق، اردن و مصر در شهر جده شرکت می کند.

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی روز ۱۳ تیر هدف از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را اعتمادسازی و هموار کردن راه برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونسیتی و عربستان عنوان کرده بود.

بایدن پیش از این ۱۰ بار به فلسطین اشغالی سفر کرده بود اما اکنون به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در اولین سفر منطقه ای خود به این کشور سفر می کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: