پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
عجب شیر پرس - رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه گرد و خاک روز سه‌شنبه ۸۱ نفر را با علائم حاد تنفسی روانه بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان کرد گفت: ۷۶نفر از این تعداد به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و پنج نفر بستری شدند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکترسیدمحمد محمدی سه شنبه اظهار داشت:در پی بروز پدیده گرد و غبار در منطقه ۴۵ بیمار به بیمارستان ولیعصرخرمشهر ، ۳۲ نفر به بیمارستان‌های شهید بهشتی، طالقانی آبادان،حضرت زینب اروندکنارو ۱۷ شهریور آبادان مراجعه کردند که  چهار نفر آنها بستری شدند همچنین چهار نفر به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان مراجعه کرده و به صورت سرپایی درمان شدند.

 وی افزود:بیشتر مراجعه کنندگان دارای  علائمی نظیر سرفه و تنگی نفس بودند ضمن اینکه بستری شدگان سابقه بیماری تنفسی و آسم داشتند.

محمدی گفت: به دنبال افزایش گرد و غبار در منطقه عوامل اورژانس آبادان، خرمشهر و شادگان و بیمارستان‌های منطقه در حالت آماده باش قرار گرفتند و در برخی از مناطق و اماکن عمومی نیز ماسک به صورت رایگان توزیع شد.

وی افزود: گرد و خاک بر سلامت افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و قلبی و تنفسی تاثیر منفی گذاشته لذا هنگام بروز چنین پدیده ای  مردم باید توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کرده و از  فعالیت‌ ورزشی اجتناب کنند و تا حد امکان از خانه خارج نشوند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

به دلیل تداوم گردوغبار فعالیت کلیه ادارات خوزستان سه شنبه ۲۱ تیر تا ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: