پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
عجب شیر پرس - سرپرست روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مردم اصفهان استقبال خوبی از تزریق نوبت یادآور و چهارم واکسن کرونا کردند بطوریکه در برخی مراکز منتخب با صف طولانی از مراجعه کنندگان مواجه شدیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، کیومرث طالبی روز سه شنبه افزود: از هفته گذشته که مجوز تزریق نوبت یادآور و چهارم واکسن کرونا از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد مردم اصفهان مشارکت و استقبال خوبی در این زمینه داشتند و مراجعه به مراکز منتخب برای تزریق واکسن افزایش چشمگیری یافت.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز منتخب اصفهان برای تزریق نوبت چهارم اقدام کردند، اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم، تعداد مراکز جامع سلامت منتخب برای واکسیناسیون در کلانشهر اصفهان افزایش یافت.

طالبی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در همه پایگاه های بهداشت و سلامت در سطح استان با ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک انجام می شود، خاطرنشان کرد: در مراکز جامع سلامت منتخب سبد کامل واکسن های کرونا یعنی سینوفارم، برکت، پاستوکووک، آسترازنکا، کووپارس رازی، اسپایکوژن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۱ مرکز منتخب واکسیناسیون در شهرستان اصفهان در نوبت صبح و عصر از ساعت هشت تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و از ۱۷ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه فعال است، اضافه کرد: افزایش تعداد مراکز منتخب با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت و ارائه خدمات بهتر به مردم در جهت واکسیناسیون عمومی جامعه انجام شد و در صورتی‌که میزان مراجعه مردم باز هم افزایش یافت ممکن است درباره فعال شدن مجدد مراکز تجمیعی تصمیم گیری شود.

طالبی مراکز منتخب فعال در شهرستان اصفهان را ابن سینا، شهید نواب صفوی، زینبیه، حضرت علی(ع)، خوراسگان یک (بنکدار)، امیر حمزه، کوجان، ملک شهر یک، سپاهان‌شهر، مهربد بهارستان و ملاهادی سبزواری اعلام کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همچنان با روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در استان مواجه هستیم و میزان نتایج مثبت آزمایش های کرونا به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

پژمان عقدک با بیان اینکه زیر سویه غالب در موارد شناسایی شده Ba۵ اُمیکرون است، افزود: در پیک ششم کرونا زیر سویه غالب امیکرون Ba۱ و Ba۲ بود اما اکنون تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه علائم این ویروس همان علامت های تنفسی و گوارشی مانند عطسه، سرفه، آبریزش بینی، سردرد، بدن درد، دل درد، دل پیچه و تهوع است، تاکید کرد: مهمترین اقدامات برای پیشگیری از کرونا تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، استفاده از ماسک در فضاهای بسته و جداسازی افراد علامت دار از افراد سالم است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۰۹ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و ۲۸ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

مجوز تزریق دز یادآور و چهارم واکسن کرونا در ۱۳ تیر امسال از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت صادر شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: