پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
قالیباف در صحن علنی مجلس:
عجب شیر پرس - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل شدن به مجری سیاست های اسرائیلی در منطقه یک خطای راهبردی از سوی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که قبل از هر کس به ضرر دولت بایدن تمام خواهد شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، در ابتدای جلسه علنی روز سه‌شنبه(21 تیر)مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز حجاب و عفاف گفت: تاریخ ایران در واقعه مسجد گوهرشاد، شاهد جانفشانی مردم برای حفظ حجاب و عفاف بوده است؛ در موضوع عفاف و حجاب باید همواره در نظر داشته باشیم که این ملت، در زمان رژیم طاغوت در مقابل کشف حجاب سینه سپر کرده و شهید داده‌ است و هیچکسی،  نسبت به موضوع حیا و حجاب و ارزش‌های خانواده، حساس‌تر از خود مردم ایران نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه حجاب، فصل الخطاب تمامی مجریان و ضابطان، باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد. هر اقدامی خلاف موارد تعیین شده در قانون به هر شکلی، علیه اصلِ هدف ترویج حجاب و عفاف خواهد بود.

وی افزود: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تاکید بر اقدامات ایجابی، عقلانی و مدبرانه و با پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای باشد. ملت ایران در طول تاریخ بزرگترین حافظان فرهنگ عفاف و حجاب بوده‌اند و سیاستگذاری فرهنگی کشور نیز باید با توجه به این موارد صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه لازم می دانم درباره سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه نیز چند جمله متذکر شوم، تصریح کرد: مجموعه شواهدی که اکنون در دست ماست نشان می دهد که این سفر با کارسازی کامل صهیونیست ها انجام شده و رییس جمهور آمریکا مجری برنامه ها و پروژه هایی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین دشمن ملت های منطقه آن را حتی در حد جزئیات، طراحی و دیکته کرده است. تبدیل شدن به مجری سیاست های اسراییلی در منطقه، یک خطای تاریخی و راهبردی از سوی رییس جمهور آمریکا خواهد بود که قبل از هر کس، به ضرر دولت بایدن تمام خواهد شد.

قالیباف اضافه کرد: بی احتیاطی در توسعه ناتو به شرق و نادیده گرفتن هشدارهای ژئوپلتیکی قدرتمند در این باره، منجر به آغاز جنگ اوکراین شد و اکنون نیز همان بی احتیاطی در قبال منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس در حال رخ دادن است.

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: اسراییل یک موجودیت سیاسی نامشروع و بی ثبات کننده است که حتی قادر به مدیریت محیط سیاست داخلی خودش هم نیست. اسراییل، ته چاهی ایستاده است و آمریکا و دیگر کشورها را هم به افتادن در آن ترغیب می کند. ماهیت واقعی پیمان آبراهام چیزی جز این نیست. من امید چندانی ندارم که دولت آمریکا توان تشخیص تصمیم درست در این مقطع را داشته باشد همچنانکه در مذاکرات هسته ای نیز حداقل میزان عقلانیت را از خود نشان نداده است. بنابراین، از کشورهای همسایه که با ایران دارای تاریخ و آینده مشترک هستند، می خواهم نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی- اسراییلی که مشخصا هدف آن برهم زدن ثبات و نظم منطقه است، به شدت هشیار بوده و تبعات آن را به درستی و با دقت برآورد کنند.

قالیباف تاکید کرد: ایران یک تکیه گاه مطمئن و قابل اعتماد برای همه همسایگان خویش است، اما به همان میزان در مقابل حفظ تعادل امنیتی منطقه حساس بوده و در دفاع از منافع این منطقه در مقابل هر نوع توطئه یا تلاش برای بی ثبات سازی تردید نخواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: