جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
عجب شیر پرس - معاون گردشگری آذربایجان‌ شرقی از نظارت و بازرسی ۴۶۰ واحد فعال گردشگری استان طی روزهای سپری شده از تابستان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در این مدت برای ۱۵ واحد به دلیل رعایت نکردن الزامات صنفی و بهداشتی اخطار کتبی صادر شده است.
به‌ گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا بایرام زاده روز دوشنبه افزود: با شروع تعطیلات و سفرهای تابستانی، ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی از روزهای نخستین فعالیت خود را به‌صورت جدی با همکاری دستگاه‌های مربوط آغاز کرده و در حال ارائه خدمات جامع، امدادرسانی و همچنین نظارت بر عملکرد واحدهای فعال در حوزه گردشگری استان است.

وی گفت: در راستای نظارت‌های مستمر انجام گرفته از واحدهای فعال حوزه گردشگری، از نخستین روز تابستان تاکنون ۴۶۰ واحد نظارت از رستوران‌های بین‌راهی، سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل‌ آپارتمان و مهمان‌پذیرها انجام گرفته است که در این میان ۱۵ اخطار کتبی و ۴۶ تذکر برای برخی از واحدهای فعال این حوزه صادر شده است.

بایرام زاده اظهار داشت: به دنبال تشکیل جلسات مستمر شهرستانی ستاد خدمات سفر طی ۱۵ روز نخست تابستان و احصای مسائل و مشکلات مربوطه، جلسه استانی ستاد خدمات سفر تابستانی آذربایجان شرقی امروز با حضور دستگاه‌های مسوول برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های میراثی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه گردشگری است.

وجود ۲۳ موزه تخصصی، بازار تاریخی ثبت شده تبریز در فهرست آثار یونسکو، مساجد، مدارس، حمام‌ها، بقعه‌ها و امام زاده‌ها و روستاهای متعدد گردشگری و تاریخی، صنایع دستی مختلف در رشته‌های گوناگون و مراکز متعدد تفریخی و خرید از جمله مزیت‌ها و داشته‌های حوزه گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز است. آب و هوای لطیف و معتدل کلانشهر تبریز و خنکای شب‌های این شهر در فصل تابستان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود فرا می‌خواند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: