جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
عجب شیر پرس - مسئول امور فرهنگی قرارگاه افق امامزاده سیدحمزه(ع)تبریز اقدامات این قرارگاه را تشریح کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علی اسماعیلی با اشاره به موقعیت این امامزاده، اظهار کرد: آستان مقدس امامزاده سید حمزه تبریز در منطقه‌ای پر جمعیت و نزدیک به حاشیه شهر واقع شده و عمده‌ی ساکنان این منطقه از لحاظ وضعیت مالی، اجتماعی و فرهنگی در سطح پایین قرار دارند.

وی افزود: مرکز افق این آستان مقدس با همکاری مرکز نیکوکاری حضرت صاحب الامر (عج)، اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، کمیته امداد منطقه سه تبریز، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دفتر تسهیل گری شهید اسمعی و حمایت خیران نیک اندیش در راستای توانمندسازی مجاورین و زائران حرم مطهر، برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی قابل توجهی از سال ۱۳۹۹ تاکنون انجام داده است.

وی در تشریح این فعالیت‌ها، گفت: بیش از  ۶۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع شده و بیش از ۵۵ هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های مختلف در مرکز افق آستان مقدس امامزاده سیدحمزه طبخ و توزیع شده است؛ هم‌چنین تعداد پنج رأس گوسفند و یک رأس گاو قربانی و ۴۰ بسته گوشت مرغ بین نیازمندان توزیع شده است.

اسماعیلی از تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰۰ بطری محلول ضد عفونی کننده و ۱۱ هزار ماسک بهداشتی در ایام کرونا خبر داد و افزود: مساعدت مالی به بیش از ۸۰ نفر از محل نیات واقفان و کمک خیران و منابع مالی کمیته امداد و ساماندهی شش خیریه فعال در محدوده امامزاده و به کار گیری از ظرفیت آن‌ها از دیگر برنامه‌های مرکز افق طی دو سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۵ میلیون تومان کمک موردی مردمی نیز جهت حمایت از نیازمندان جمع آوری کرده و بیش از ۳۵ خانواده نیازمند به حمایت را شناسایی کردیم و جهت خدمت رسانی، آن‌ها را به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی معرفی کردیم.

وی با اشاره به کمک به درمان و تامین داروی ۶۲ نیازمند، اظهار کرد: تعداد ۹ دست جهیزیه توزیع و برای شش خانوار نیازمند نیز پول رهن اجاره پرداخت شده است.

مسئول امور فرهنگی قرارگاه افق امامزاده سیدحمزه تبریز از معرفی ۴۸ نفر برای دریافت وام قرض الحسنه توسط کمیته امداد امام (ره) خبر داد و افزود: تعداد ۳۵ نفر را برای یافتن کار به شرکت‌های کاریابی معرفی کرده و ۲۰۰ خانوار نیز تحت مددکاری کمیته امداد قرار گرفتند و از ۱۰۰ خانواده بد سرپرست، بیمار و از کار افتاده حمایت شده است.

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز افق و کمیته امداد (مناطق چهارگانه) و دفتر تسهیل گری شهید اصمعی، مراکز کاریابی و مراکز آموزشی فنی حرفه‌ای تبریز خبر داد و تشریح کرد: سایت آموزش مهارت و اشتغال زایی با همکاری فنی حرفه‌ای و دفتر تسهیل‌گری شهید اصمعی فعال شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت با برگزاری کلاس‌های آموزش قالیبافی ( دو دوره )، خیاطی( سه دوره )، کامپیوتر و تعمیر پکیج آبگرمکن، گفت: تعداد شش عدد بخاری و چهار دستگاه یخچال برای نیازمندان تهیه شده است.

اسماعیلی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی در مناسبت‌های اعیاد و شهادت‌ در مجموعه امامزاده سیدحمزه تبریز، ادامه داد: ۲۲۰۰ پرس غذا نیز در سالروز شهادت امام صادق (ع) طبخ و توزیع شده است.

وی در خاتمه افزود: برنامه مشاوره حقوقی توسط وکلای کانون وکلای تبریز هر سه شنبه در قالب قرار دوازدهم نیز در امامزاده سید حمزه تبریز برقرار است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: