پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
عجب شیر پرس - شهردار کلانشهر اراک گفت: ۱۵۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در نقاط مختلف این کلانشهر فعال شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «علیرضا کریمی» روز شنبه در آیین افتتاح طرح‌ غنی سازی اوقات فراغت در اراک، افزود: برگزاری آموزش‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله امداد و نجات، نرم افزارهای طراحی با تلفن همراه، قرآن، داستان نویسی، بازیگری ، عکاسی با تلفن همراه، سرود ، تواشیح و رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، هنرهای رزمی، کوه پیمایی و پینگ پونگ، محور برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری اراک است.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت با هدف توانمند سازی جوانان که یکی از مولفه‌های هدایت جامعه است برگزار می‌شود.

شهردار کلانشهر اراک با یادآوری تعطیلی مدارس در فصل تابستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ورزشی و آموزشی مدارس نیاز است از ظرفیت مدارس و معلمان در زمینه برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت بهره‌گیری لازم انجام شود.

کریمی گفت: شهرداری اراک علاوه بر انجام فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های مختلف توسعه و مبلمان شهری، انجام اقدامات فرهنگی در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری دوره‌های غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار داده‌است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: متولیان برگزاری دوره‌های اوقات فراغت باید افزایش مشارکت خانواده‌ها در نظر داشته باشند.

«محمد جعفری» افزود: خانواده‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در زمینه آموزش و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جامعه دارند و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که خانواده‌ها حضور موثر در زمینه اوقات فراغت و آموزش به فرزندان نداشته باشند نمی‌توان انتظار پیشرفت و رشد فرزندان را در حوزه‌های مختلف جامعه داشت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا در جامعه پس از ۲ سال، فضا برای مبارزه با آسیب‌هایی که بیماری کووید ۱۹ بر جامعه تحمیل کرده، باز شده و همه باید در این اقدام مهم مشارکت داشته باشند.

در این آیین از پوستر طرح غنی سازی اوقات فراغت با حضور مسئولان استانی استان مرکزی رونمایی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: