شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران:
عجب شیر پرس - رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران گفت: روابط علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در دولت آیت‌الله رئیسی به اوج رسیده و عمیق‌تر شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، امجد حمید المظفر روز شنبه در ساری افزود : از زمانی که دولت آیت الله رئیسی در جمهوری اسلامی ایران شروع به کار کرد ، همواره نسبت به افزایش همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و آموزشی با جمهوری عراق تاکید داشته که به طور حتم ما از عمق یافتن روابط دو جانبه استقبال می‌کنیم.

وی که به منظور انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و آماده سازی زمینه برای تحصیل دانشجویان عراق در این دانشگاه به مازندران سفر کرد ، با بیان این که انعقاد تفاهم نامه در راستای پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راستای  چارچوب گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و تمایل طرفین به تعمیم آن در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و دانشجویی است، گفت: دانشجویان عراقی به طور حتم از ظرفیت نخبگان علمی مازندرانی نهایت بهره را خواهند برد.

رایزن فرهنگی عراق در ایران افزود : دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو برترین دانشگاه‌های ایران به شمارمی‌رود و دانشجویان عراقی برای تحصیل در این دانشگاه معتبر مشتاق هستند.

حمید المظفر تصریح کرد : از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و درمانی مازندران ، می‌توان با افزایش همکاری‌ها در کنار حضور زائران مازندرانی در عراق روند حضور گردشگران عراقی در این استان سرسبز را با معرفی جاذبه های گردشگری تسهیل کنیم.

سفارت عراق در ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این قرارداد همکاری در ارتباط با جذب دانشجویان عراقی در دانشکده‌های علوم پزشکی مازندران توافق کردند.

همچنین ارتباط دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه‌های کشور عراق برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفراس‌های مشترک بین‌المللی و دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای کارکنان و استادان دانشگاه‌های عراق در این تفاهم نامه تاکید شده است.

گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت طرح‌های مشترک تحقیقاتی مشترک، از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۶۵۰ عضو هیات علمی، ۱۳۲ دانشیار، ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی، ۴۰ بیمارستان شامل ۲۰ بیمارستان دولتی و ۲۰ بیمارستان خصوصی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی شاغل است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: