جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
در سفر رییس جمهور به کردستان؛
عجب شیر پرس - رییس دانشگاه کردستان گفت: در سفر رییس جمهور به استان، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های این دانشگاه اختصاص یافت و مقرر شد وزارت علوم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام آنها اقدام کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رحمت صادقی اظهار داشت: تکمیل دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی سقز، ساخت ۲ بلوک خوابگاه متاهلین و تکمیل خوابگاه دانشجویی پسرانه دانشگاه کردستان از جمله طرح‌هایی است که بودجه آنها در این سفر تامین شده است.

وی اضافه کرد: آبرسانی به دانشگاه کردستان از رودخانه قشلاق، تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان، تکمیل دانشکده صنایع و معادن قروه، محوطه سازی خوابگاه‌های دانشگاه کردستان، تجهیز آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان از دیگر طرح‌هایی است که بودجه مورد نیاز آنها تامین شده و تا سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسند.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم با استفاده از اعتبارات مصوب شده، طرح های برنامه ریزی شده و در حال احداث را در کمترین زمان به بهره برداری برسانیم.

صادقی ادامه داد: به طور قطع، اعتبارات مصوب شده زمینه را برای توسعه بخش های مختلف دانشگاه کردستان و ارائه خدمات بهتر به دانشجویان فراهم می کند.

رییس جمهور همراه هفت تن از وزیران و تعدادی از معاونان خود، روز جمعه ۱۷ تیرماه سفری یک روزه به استان کردستان داشت.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار دارد و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: