چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
عجب شیر پرس - کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:‌ ششمین اهدای عضو ماندگار این استان درسالجاری توسط خانواده یک بیمار مرگ مغزی انجام شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ، ولی الله صمدی در این زمینه افزود:‌ اعضای بدن مرحوم مغفور شادروان آقای حسین خاکسار ۵۰ ساله که به علت حمله آسم متاسفانه دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده محترم و نوعدوستش، به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز با رضایت خانواده‌های محترم اهداکنندگان اعضا، از استان قم ۱۷ نفر جهت اهدای عضو به تهران اعزام شده و ارگان‌های حیاتی این عزیزان به بیماران بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت ودرمان پیوند شده‌است.

صمدی گفت: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌ها مثل پوست، قرنیه، استخوان، پاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا نماید.

وی بیان کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی ازجمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

وی افزود: همچنین هر اهداکننده می‌تواند با اهدای دریچه قلب، رگ، تاندون‌ها، عضلات، استخوان، نسوج و بافت، زندگی یک تا ۵۳ بیمار را بهبود ببخشد.

 صمدی افزود:‌ درحال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو هستند که متاسفانه به علت نرسیدن عضو پیوندی روزانه ۱۰ الی ۱۲ نفر از آنان جان خود را از دست می دهند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: