پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کارشناس هواشناسی قزوین
عجب شیر پرس - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: میزان بارندگی‌های امسال استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۶.۱ درصد کاهش داشته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مریم بهروزی روز شنبه اظهار داشت: میزان بارش های سال زراعی استان قزوین (از اول مهرماه سال گذشته تاکنون) ۱۸۸ میلی متر بوده در حالی که میزان بارش ها در مدت مشابه گذشته ۲۰۰.۱ درصد بوده است.

به گفته وی، میزان بارندگی های استان قزوین در بلند مدت (۳۰ سال گذشته) نیز ۳۰۴.۸ میلی متر بوده که اختلاف ۱۱۶.۹ میلی متری کاهش بارندگی را نشان می دهد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی بارش های سال زراعی مرکز استان، تاکید کرد: میزان بارندگی های سال زراعی در قزوین ۱۸۷.۷ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲.۵ میلی متر کاهش داشته است.

بهروزی خاطرنشان کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا اواسط هفته جاری به تدریج، روند افزایش نسبی دما به خصوص برای روزهای دوشنبه و سه شنبه را در سطح منطقه خواهیم داشت.

وی به پایداری جو استان تا اواسط هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: برای روز دوشنبه با توجه به جنوب و جنوب شرقی بودن جریانات و وزش باد، احتمال گرد و غبار در سطح استان دور از دسترس نخواهد بود.

بهروزی افزود: در شبانه روز گذشته شهرستان های آوج با ۱۳ و بویین زهرا با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای مرکز استان نیز طی این مدت ۱۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: