پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
عجب شیر پرس - مراسم دعای پرفیض عرفه در ۳۳۵ نقطه استان خراسان جنوبی از جمله آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) و حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دعای پرفضیلت عرفه از ساعت ۱۷ امروز در ۳۳۵ مکان و تمامی شهرها و روستاهای پرجمعیت استان قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی روز شنبه افزود: این مراسم در ۳۵ مکان شهر بیرجند از جمله امامزادگان باقریه، هیات ابوالفضلی، مسجد امام حسین (ع)، هیات محبان الزهرا (س)، مسجد امام جعفر صادق (ع) و حسینیه جماران با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عرفه روز نیایش است و یکی از اعیاد مهم برای مسلمانان به شمار می‌آید خاطرنشان کرد: خداوند متعال در روز عرفه بندگان خود را به عبادت و نیایش فراخوانده و شیطان نیز در این روز بیش از پیش خشمناک و عصبانی‌ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: خداوند در این روز به انسان شرافت، کرامت و عظمت می‌بخشد، رحمتش را بر بندگان خود می‌گستراند و آنها را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد.

وی گفت: در روایات توجه ویژه‌ای به روز عرفه شده و برخی گناهان تنها در این روز بخشیده می‌شود لذا عرفه فرصت بازگشت دوباره به درگاه الهی، توبه و دعاست.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم گفت: مراسم دعای عرفه امروز از ساعت ۱۷ در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی افزود: نماز عید قربان نیز فردا در ۱۴ بقعه متبرکه و جشن روز عید سعید قربان همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت در ۲۵ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

دعای عرفه امام حسین (ع) دعایی است که ایشان در روز عرفه در صحرای عرفات خوانده است. این دعا به آموزه‌های عرفانی و عقیدتی از جمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آنها، تضرع به درگاه خداوند و اقرار به گناهان و توبه، درخواست حوائج و پاداش اخروی اشاره دارد.

مراسم دعای عرفه از شبکه استانی خاوران نیز پخش می‌شود.

نماز عید قربان نیز فردا (یکشنبه) به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در محل مسجد امام حسین (ع) اقامه خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: