جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
عجب شیر پرس - رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: توجه ویژه به پیشگیری از جرم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با اخلالگران نظم و امنیت عمومی مورد تاکید دستگاه قضا در این استان است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، غلامعلی صادقی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از سند قضایی پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در مشهد بر لزوم توجه مسوولان حوزه های قضایی بر سه اصل پیشگیری از وقوع جرایم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با جرایم خاص و اخلالگران در نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف مسوولان در شرایط کنونی تمرکز بر حل مشکلات مردم است و در شرایط کنونی تمام تلاش مدیران باید صرف کارگشایی و حل مشکلات شهروندان شود و دستگاه قضایی در این راستا از مدیران ساعی و خدوم قاطعانه حمایت می‌کند.

رییس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: سند تحول قوه قضاییه به عنوان یک عامل پیشران، تحولات خوبی در سطح دستگاه قضایی با هدف کسب رضایتمندی عمومی ایجاد می‌کند.

یکی از استادان حوزه علمیه مشهد نیز در این مراسم گفت: قضاوت کار کم نظیری است و نقش مهمی در سالم سازی جامعه دارد.

آیت‌الله سیدجعفر سیدان افزود: رعایت قانون و مبانی شرعی در مسیر اجرای عدالت توسط دستگاه قضایی بسیار مهم و با اهمیت است و تمام اقدامات باید با هدف حل مشکلات مردم ساماندهی شود.

 در این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی، ضمن تقدیر از دست اندرکاران رسیدگی به پرونده تروریستی حادثه حرم مطهر رضوی، از سند قضایی این پرونده رونمایی و یادمان این پرونده برای نگهداری در موزه آستان قدس رضوی تقدیم این آستان مقدس شد.

رییس دادگستری خراسان رضوی: برخورد قاطع در انتظار اخلالگران امنیت عمومی این استان است

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز بر اثر جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

پیکر هر دو شهید در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شدند و قاتل نیز ۳۰ خرداد ماه امسال اعدام شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: