جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
ییس کل دادگستری خراسان شمالی:
عجب شیر پرس - رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۲۴۰ هزار پرونده پارسال در شعبات قضایی استان تشکیل شد که این میزان پرونده برای جمعیت زیر یک میلیون نفری این خطه آمار بالایی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا براتی زاده روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شیروان اظهار داشت: حجم پرونده های تشکیل شده در شعب قضایی خراسان شمالی نسبت به جمعیت آن بالاست که با استفاده از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم باید این روند را کاهشی کرد.

وی با قدردانی از قضات استان در رسیدگی به پرونده های قضایی، افزود: دستمزد قضات که با قلم مقدس آنان عدالت در جامعه جاری می شود در مقابل کار و عملشان ناچیز است.

حجت الاسلام براتی زاده تصریح کرد: کار قضایی فعالیتی سخت، دشوار،خطیر و فرسوده کننده است و نمی توان برای آن بها تعیین کرد.

وی با بیان اینکه دادگستری مطلوب باید مورد اعتماد مردم و در راستای رضایت خدا باشد، خاطرنشان کرد: از دادگستری انتظار می رود در چارچوب سیاست های دستگاه قضایی، انقلابی، اسلامی و مردمی حرکت کند.

پیشگیری از فساد از الویت های دستگاه قضا

امام جمعه شیروان نیز در این آیین با بیان اینکه عدالت اساس و ریشه نظام است، گفت: در بین تمامی عرصه های خدمت، کار دستگاه قضایی بسیار پیچیده با بخش های مختلف است و دادستان وظیفه مدعی العموم خود را باید به خوبی انجام دهد.

حجت الاسلام حسین تکمیلی با بیان اینکه پیشگیری از فساد و جرم از اولویت های دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: مردم باید مطالبه گر پیشگیری از فساد باشند و از مدیران بخواهند تا مانع جرم شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: این استان در بسیاری شاخص ها پایین است و مردم به خاطر آرمان های نظام مشکلات را تحمل می کنند.

علی جدی اظهار داشت: مسئولیت در نظام یک امانت است و باید امانت دار خوبی برای مردم بود و در این بین چرخش های مدیریتی نیز موجب خدمت رسانی بهتر به مردم خواهد شد.

در این آیین از زحمات روسای سابق دادگستری و دادستان شیروان  و رییس دادگاه بخش سرحد و قوشخانه شهرستان تقدیر و جواد جعفری به عنوان رییس دادگستری، سید هاشم خوشخوی آزاد به عنوان دادستان شیروان و سید حسین هاشمی علیزاده نیز به عنوان رییس دادگاه بخش سرحد و قوشخانه شهرستان معرفی شدند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: