چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
مدیرکل بهزیستی استان تهران:
عجب شیر پرس - مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با تعامل استانداری تهران و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل بهزیستی استان تهران، ۴۷۰ دستگاه واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای ۲ یا چند معلول استان اختصاص یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سمانه زمانی درحاشیه بازدید مدیرکل و مسئولان بهزیستی استان تهران از کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز حمایتی بهزیستی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: در حوزه تأمین مسکن گروه‌های هدف بهزیستی به صورت عمومی، موضوع ودیعه مسکن در دستور کار بهزیستی قرار دارد که این مهم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به طور مستمر در حال اجرا است.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته و کار شاخص بهزیستی استان تهران در تأمین مسکن که با همکاری و توافق‌نامه با استانداری تهران محقق شد، ۴۰۰ واحد مسکونی در اختیار بهزیستی قرار گرفته تا در اختیار خانواده‌های دارای دو یا چند معلول قرار گیرد.

زمانی تصریح کرد: البته این واحدها به صورت ۱۰۰ درصد آماده تحویل نیست ولی تلاش می‌شود تا با تلاش و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، هر چه سریعتر تکمیل و در اختیار خانواده دارای معلول قرار گیرد.

وی افزود: سال گذشته نیز ۷۰ دستگاه آپارتمان در اختیار بهزیستی استان تهران قرار گرفت که این واحدها سریعتر از ۴۰۰ واحد دیگر آماده شده و در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اهتمام جدی این سازمان در درمان افراد مبتلا به مواد مخدر گفت: هم اکنون کمپ‌های اختیار ماده ۱۵ ترک اعتیاد بر اساس نیاز استان در مناطق مختلف مشغول به فعالیت هستند و کمبود استان مربوط به کمپ‌های معتادان متجاهر معروف به ماده ۱۶ است که تلاش می‌شود تا با همکاری تمامی مسئولان، بر تعداد و ظرفیت پذیرش این مراکز نیز افزوده شود.

وی تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ استان تهران را ۱۵۵ واحد و کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ را ۱۱ واحد در کل استان تهران اعلام کرد.
زمانی تعداد افراد معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران را ۱۶۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: یکی از این نیازهای اساسی معلولان، بهسازی معابر و ایجاد شرایط مناسب برای حضور آنان درجامعه است از این رو، یکی از خیرین پاکدشتی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال، عملیات بهسازی و نصب آسانسور یک مجتمع ۱۹ واحدی ویژه معلولان را انجام داد و امروز این طرح به بهره‌برداری  رسید.

وی با تأکید بر این که معتادان درمان شده در جامعه نباید بدون پشتوانه رها شوند گفت: این افراد باید بتوانند تا نیازهای اقتصادی خود و خانواده را تأمین کنند از این رو، همکاری تمامی مردم و مسئولان در این مسیر اثر بخش است که نمونه‌ای از این همکاری را می‌توان به فعالیت ۱۰ نفر از این افراد در یک واحد اقتصادی که توسط مدیر مرکز اقامتی آخرین امید زندگانی اداره می‌شود اشاره کرد.

در اجرای طرح " قرار به زیستی" اداره کل بهزیستی استان تهران، مدیرکل و مسئولان بهزیستی با حضور در شهرستان پاکدشت، ضمن بازدید از مراکز تحت پوشش این سازمان، با برگزاری جلسه مشترک با مسئولان شهرستانی، زمینه توسعه کارکردهای بهزیستی پاکدشت را فراهم کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: