جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد:
به گزارش هفته نامه عجب شیرتوحید اخلاقی در جمع خبرنگاران با تبیین‌عملکرد و برنامه های اداره کل متبوعش، از بهرهمندی 94 درصدیجمعیت روستایی از راه های مناسب خبر داد.
وی با بیان این موضوع اضافه کرد به لحاظ آماریدر حال حاضر 5/66 درصد از روستاهای استان از راه های مطلوب برخوردارند اخلاقی ضمن انتقاد از پایین بودن عمر مفید راهها در کشورادامه دادیکی از مهمترین امور جاری این اداره کل نگهداری و بهسازی جاده هاست، چرا که پس از به بهره برداری رسیدن راهها به تدریج شاهد استهلاک و فرسوده شدن روسازی در جاده ها هستیم که این امر به دلایل مختلفی از جمله شرایط جوی، بارگذاری وسایط نقلیه، استهلاک طبیعی در اثر تردد اتفاق می افتد. و این موضوع هزینه‌های زیادی را بر بودجه اداره کل راه و شهرسازی استان تحمیل می کند.
اخلاقی با بیان این موضوع که عمر جاده ها در کشور های دیگر به یکصد سال می‌رسد افزود: متوسط عمر راههای کشور پایین تر از نرم جهانی است و در بهترین شرایط عمر جاده ها مابین 50 تا 60 سال است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهمیت موضوع مسکن در کشور ادامه داد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر در سطح استان در حدود 122 هزار واحد است که از این تعداد تا پایان دهه فجر سال جاری در حدود 90 هزار واحدافتتاح و به متقاضیان تحویل شده است.
اخلاقی در ادامه با ارائه آماری در زمینه احداث بیمارستان هادر سطح استان افزود: در حال حاضرچهار بیمارستان در دست احداث است که امیدواریم این بیمارستانها در سال 95 به بهره برداری رسیده و مردم عزیز شهرستانهای سراب، مراغه، عجب شیر و آذرشهر بتوانند از خدمات آنها بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: احداث این بیمارستان ها جمعا هزارو 126تخت به ظرفیت بیمارستان های استان اضافه خواهد کرد.
وی اعتبار صرف شده برای احداث این بیمارستان را مبلغی  معادل 115 میلیارد تومان عنوان کرد.
مدیر کل راه و شهر سازی استان با تاکید  بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده افزود: از اول بهمن ماه سال 94 ، 25 هزارو 102 فقره تسهیلات بانکی در راستای نوسازی بافت فرسوده در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. و 4500 سهمیه جدید طی ماه های آتی در نظر گرفته شده است که به لحاظ کسب سهمیه استان آذربایجان شرقی بعد از تهران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: