چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
رئیس انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان‌شرقی فضای کسب و کار را مسموم دانست و گفت: این فضا مانع سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود و اقتصاد یک طرفه رشد نخواهد کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، یونس ژائله صادرکننده نمونه کشوری استان صبح امروز در همایش تجلیل از مشتریان نمونه بانک سپه، با اشاره به حمایت بانک سپه از صنایع و واحدهای تولید استان، اظهار داشت: پشتیبانی بانک سپه در رشد و توسعه صنایع استان موثر بوده و در واقع سعی داشته‌اند این امید را در دل صاحبان صنایع زنده نگه دارند که بانک‌های خوب هم وجود دارند.

وی با بیان اینکه دولت تلاش‌های موثری را در چند سال اخیر در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی داشته و در شرایط پسابرجام شرایط خوبی را می‌بینیم، افزود: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای علیه کشور تحمیل شد و برای سر پا نگه داشتن واحدها تلاش بسیاری کردیم و در این خصوص از بانک‌ها نیز کمک گرفتیم.

آذربایجان‌شرقی در وارد کردن تکنولوژی‌های روز عقب مانده است

ژائله اضافه کرد: در شرایط تحریم نتوانستیم تکنولوژی‌های روز را وارد کشور کنیم و با توجه به این مسئله استان ما یکی از عقب‌مانده‌ترین استان‌های کشور شد، البته برخی هم از این راه به سودهای کلانی دست یافتند.

رئیس انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: اینکه امروز چگونه باید صنایع را رشد و توسعه داد دست خود صاحبان صنایع است و دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری بکند، دولت تنها می‌تواند بسترها را مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد یک طرفه رشد نخواهد کرد و همه باید در کنار هم حرکت کنیم و از تفکرات جزیره‌ای پرهیز کنیم و در این زمینه بانک‌ها نیز می‌توانند با آماده‌سازی شرایط از صنایع حمایت کنند.

فضای کسب و کار مسموم است

ژائله در ادامه با اشاره به انتخابات هفتم اسفند، گفت: امیدواریم نمایندگان شایسته‌ای انتخاب شوند و از آنها نیز بخواهیم که فضا را برای رقابت صحیح آماده کنند و از نمایندگان می‌خواهیم شرایط فضای کسب و کار را که مناسب نبوده و مسموم است اصلاح کنند، با وجود این فضا سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند کار کنند.

وی تاکید کرد: برای توسعه صنایع استان تولید برای صادرات باید جزء اولویت‌های صنایع استان باشد و همچنین در خصوص جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز سرمایه‌گذاری باید بر همین مبنا یعنی برای صادرات باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: