پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
فعال فرهنگی اجتماعی:
عجب شیر پرس - فعال فرهنگی و اجتماعی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد معیشتی ایتام، فرزندان محسنین، کودکان کار و بد سرپرست در سطح جامعه، با توجه به اینک حاجیان تا حدی تمکن مالی دارند، خواستار راه اندازی پویش« هرحاجی یک حامی» در سطح کشور شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «علیرضا شهرستانی» روز سه‌شنبه افزود: امسال حدود ۴۰ هزار حاجی در کشور و ۳۸۰ حاجی در استان کرمانشاه داریم که اگر بتوانیم آنها را به حمایت از کودکان کار، یتیم و بد سرپرست ترغیب کنیم کمک بزرگی به آنان در این شرایط سخت اقتصادی خواهد بود.

وی گفت: طی نامه ای به رییس سازمان حج و زیارت کشور خواستار اجرای این طرح، هر حاجی حامی یک کودک بی سرپرست بد سرپرست و کودک کار شده‌ام.

این استاد دانشگاه های استان کرمانشاه با اشاره به آیات و روایات بسیار زیاد در خصوص کمک به دیگران گفت: ما در کشور حاجیان بسیار زیادی داریم که تا حدی تمکن مالی دارند و اگر به این طرح ملحق شوند، منشا خیر و برکت برای خودشان و دستگیری خوبی از فرزندان ایتام و بد سرپرست خواهد شد.

شهرستانی همچنین از  علما، دانشمندان، اصحاب رسانه و استادان دانشگاه خواستار راهکاری برای کمک به فرزندان یتیم ، بد سپرست و محسنین شد تا در این شرایط سخت معیشتی به آنان کمکی شود.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

۱۷۵ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه شامل معلولان، سالمندان، بهبود یافتگان از اعتیاد، زنان بد سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی از خدمات گوناگون بهزیستی بهره‌مندند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: